• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overzicht maken van bepaalde rubriek

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2021
Hallo mede excel genoten,

Ik heb een vraag wat simpel lijkt maar voor mij niet duidelijk is hoe ik dat moet doen.

Het gaat om een simpel boekhoud bestand in excel.
Ik heb hiervoor 4 werkbladen gemaakt.
Kasboek, Bankboek, spaarrekening en totaaloverzicht.
Alle boekingen hebben een 'rubriek' zoals b.v. boodschappen, autokosten etc.
Op het werkblad 'totaaloverzicht' kan ik zien wat er totaal is uitgegeven aan een bepaalde rubriek, maar ik wil ook graag zien in welk boek dat is uitgegeven, wanneer en hoeveel.
Dus van een bepaalde 'rubriek', in alle 3 boeken, alle boekingen.
Ik ben al met een draaitabel bezig geweest maar kom daar niet uit.
Wie helpt mij verder.

alvast bedankt,

groeten
EvertJan
:evil::confused:

Met een excel voorbeeldbestandje (ontdaan van gevoelige informatie) kunnen we onmiddellijk van slag, zonder over jou file te moeten gissen !

Voorbeeldbestand

Met een excel voorbeeldbestandje (ontdaan van gevoelige informatie) kunnen we onmiddellijk van slag, zonder over jou file te moeten gissen !

Dat lukt niet.
Het is een xls bestand en wordt niet geaccepteerd.
Bovendien is het groter dan 100.0 kb.

EvertJan

rar-bestand

Hallo

Het is nu 2 weken geleden dat ik op verzoek het voorbeeld kasboek.rar heb opgestuurd, maar verder blijft het angstig stil.
Is het inderdaad zo moeilijk?
Ik begreep van een collega dat je waarschijnlijk toch een macro zou moeten schrijven, maar dat beheers ik helaas niet. Wie wel?

groeten
Eppie

Ik heb even je bestand bekeken.
Na het lezen van je openingspost en het bekijken van dat bestandje, kan ik niet afleiden wat juist je opzet is.
Je beschrijft "3 boeken" maar ik denk er maar 1 te zien (kasboek) en van het totaaloverzicht (waar de essentie van de vraag om draait denk ik) is geen spoor te bekennen.

Graag wat verduidelijking.

kasboek

Hallo

Sorry mijn fout, verkeerde bestand.
Goede bestand is meegestuurd, boekhouding.rar.

Even wat extra uitleg.
Het bestand bestaat uit meerdere 'werkbladen' te weten:
kasboek
bankboek
spaarrekening
totaaloverzicht
exploitatieoverzicht

Ik wil graag een nieuw werkblad automatisch aan laten maken met daarin alle boekingen vanuit het kasboek en bankboek van een bepaalde 'soort', b.v. alle boekingen van het soort 'adverteerders' zodat ik in 1 keer kan zien wie er in welk boek de advertentie al heeft betaald.

alvast bedankt
groeten
EvertJan

Bijlagen

Ik heb je bestandje bekeken. Het geheel is opgezet als een boekhoudpakket, inclusief Kruisposten en al.

Je probeert eigenlijk al je mutaties te verwerken in 1 bestand en tegelijkertijd een soort van V&W-rekening inclusief budget en realisatie bij te houden. Dat maakt het wel hopeloos ingewikkeld om jouw vraag te beantwoorden.

Voor mijn bedrijf hou ik de mutaties op een apart blad bij (kolommen: Datum - Klant/leverancier - Omschrijving - Hoofdgroep - Subgroep - Bedrag) en doe ik de rest met draaitabellen die ik van het blad met mutaties genereer.

In jouw geval zou je een kolom "Boek" kunnen gebruiken waarin je dan Kasboek, Bankboek, Spaarrekening bij kunt houden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan