• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht maken van Excel-bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemiddag,

In de loop van de jaren heb ik een groot aantal excel-bestanden gemaakt. Ik heb ze bewaard in een map Excelbes. Hieronder heb ik weer een aantal submappen gemaakt, zoals bijvoorbeeld Excelfuncties en Excelmacros. Iedere keer als ik iets interessants gevonden heb op internet of op dit forum en ik kan er iets mee doen dan geef ik zo'n bestand een naam en plaats het in de juiste map. Ook als ik van anderen bruikbare bestanden heb gevonden dan bewaar ik deze met daarbij aantekeningen erin over uitleg van het probleem. Ik zou bv.bij de submap Excelfuncties weer een verdere vertakking met nieuwe submappen kunnen maken per functie. Alle onderwerpen die dan een bepaalde functie bevatten kunnen dan hierin. Maar uiteindelijk wordt het volgens mij dan nog onoverzichtelijker.
Nu zou ik graag van jullie willen weten wat slim is om te doen. Ik wil een betere manier van bewaren, want het aantal bestanden is zo groot geworden dat het ondanks de submappen toch erg onoverzichtelijk is geworden. Ik heb zitten denken aan een nieuwe map aanmaken in excel met daarbij allemaal ingevoegde hyperlinks of een soort inhoudsopgave. Ik ben het nog steeds niet eens met mezelf wat ik het beste zou kunnen doen. Heeft iemand uit dit forum een supergoed idee? En misschien een voorbeeld met gedetailleerde uitleg. Als het maar in Excel is.
Verder zou ik graag op een snelle manier willen/kunnen zoeken. Als ik bijvoorbeeld iets over een bepaalde functie wil weten dat ik dan alle bestanden zie die hiermee te maken hebben.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Eric

Eric,
excel functions en macro's staan bij mij in een groot tekstbestand.
met boven elke item een regel met zoek woorden .

voor volledige bestanden ben ik benieuwd wat hier verder vermeld gaat worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan