• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht maken van uitgaven per maand inclusief beschrijving

Status
Niet open voor verdere reacties.

WoutvanTaert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2022
Beste helpers,

Ik ben bezig met het maken van een excelbestand waarin ik de uitgaven van mijn huishouden kan weergeven. Het excel bestand heb ik als volgt ingedeeld:
Ik heb een tabblad waarin ik de bij- en afschrijvingen van mijn bank weergeef. Hierin heb ik de kolommen: datum, maand, omschrijving, Groep (vaste lasten, boodschappen overig), bedrag in, bedrag uit, saldo op bank.
In de andere tabbladen heb ik voor elke maand een tabblad gemaakt. In die tabbladen wil ik een overzicht krijgen van de inkomsten en uitgaven elke maand. Nu zou ik graag een tabel willen waarbij het volgende gebeurt:
Als ik bijvoorbeeld boodschappen doe in juli (en hierbij vul ik dus de gegevens in, in het tabblad bank) dan wil ik dat in het tabblad juli elke afzonderlijk keer dat ik een uitgaven doe aan boodschappen, de omschrijving en het bedrag vanuit het tabblad bank worden gekopieerd in een losse tabel in het tabblad juli. Zodat ik maar 1x de uitgave hoef in te vullen en mooi per maand kan zien hoevaak ik boodschappen heb gedaan voor hoeveel geld en wat de beschrijving daarbij was.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, bij voorbaat dank!

Welkom. Mooie uitleg, echter met een voorbeeldbestand en gewenste uitkomsten is nog mooier en krijg je sneller hulp. Verwijder persoonlijke gegevens.

Een celverwijzing maken of wijzigen.

Laatst bewerkt:
Wouter, zet alles in 1 tabel en koppel daar een draaitabel aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan