Overzicht op een kalender van producten die uitgeleend zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkPhalanx

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2012
Goedenavond,

Ik heb een db bestandje gemaakt met daarin de mogelijkheid tot het uitlenen van laptops voor een bepaalde periode.
Deze laptops komen samen met de begin en eind data in een tabel te staan.

Nu wil ik graag een soort jaar overzicht (kalender) met de datums boven in en de laptop (nummers) in de eerste kolom, en dan de dagen dat die laptop is uitgeleend in een bepaalde kleur gearceerd.

De database heb ik erbij gedaan en ook een voorbeeldje van waar ik heen wil.
voorbeeld.png
Bekijk bijlage 1.0.z01.zip
Bekijk bijlage 1.0.zip

Ik heb al rond gezocht maar daar ben ik toch niet veel wijzer van geworden.

Alvast bedankt voor de eventuele inzet!

In de laatste twee afleveringen van de cursus Access behandel ik een techniek die je zou kunnen gebruiken om je overzicht te maken; je hebt namelijk een tabel met datums nodig en een tabel met de begin- en einddatum van je uitleentransacties waarmee je middels een Cartesisch product query een virtuele tabel maakt met alle datums waarop een product is uitgeleend. Dat overzicht gebruik je dan voor een rapport met een kruistabel als basis.
Enige wat lastig zal worden is de kleurtjes van de staven. Omdat de data uit een tabel komt voor het rapport, heb je maar één veld met gegevens, en dat krijgt dus in beginsel één kleur. Je zou met voorwaardelijke opmaak nog wel wat kunnen doen. In Access 2010 kun je dacht ik meer dan 3 voorwaarden gebruiken. Al weet ik niet of er genoeg voorwaarden te maken zijn voor alle artikelen.
Lukt dat niet, dan zul je de kleur moeten gaan programmeren met VBA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan