• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht projecten

• Onderwerp starter Onderwerp starter MMV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MMV

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Beste allen, zie bijgevoegd bestand, zonder al teveel poes pas en zonder draaitabellen, nam teveel ruimte in beslag.

Hierin probeer ik per selectie (E2) overzichten vanuit de draaitabel weer te geven.

Wanneer ik dus een selectie maak wil ik dat in de formules op tabblad: "Projectoverzicht", de naam van de klant wijzigt en de gegevens van deze klant panklaar worden gepresenteerd.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Kan in een macro de verwijzing gemaakt worden naar cel E2 en hierdoor de gegevens veranderen?

Bijlagen

Met de volgende formule probeer ik informatie vanuit een draaitabel te halen. De projectnaam veranderd steeds (Bakker).

HTML:
=ALS($E$2="";"";ALS(ISFOUT(DRAAITABEL.OPHALEN("Soort";'Draaitabel project'!$A$3;"Soort";"EA-AUTHOR";"Client";"Bakker";"Maand";10));0;DRAAITABEL.OPHALEN("Soort";'Draaitabel project'!$A$3;"Soort";"EA-AUTHOR";"Client";"Bakker";"Maand";10)))

Met een macro wil ik nu dat vanuit cel E2:J2 de projectnaam gekopierd wordt op de plaats van het project.
Dit heb ik geprobeerd, het werkt echter nog niet naar behoren:

HTML:
Sub projectoverzicht_maken()

Range("C5:N10,C12:N15,C17:N19,C21:N25,C28:N28,C31:N48").Select
Selection.Replace What:="""Test""", Replacement:="""Range(E2:J2)""", _
        LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:= _
        False, ReplaceFormat:=False

End Sub

En een om de overzichten te resetten:
HTML:
Sub projectoverzicht_resetten()

Selection.Replace What:="""Range(E2:J2)""", Replacement:="""Test""", _

End Sub

Wie weet er een oplossing?

Werkt dit beter?

Code:

Selection.Replace What:="""Test""", Replacement:=[B]Range("E2").Value[/B], _
End Sub

en zonder de Select:

Code:

Range("C5:N10,C12:N15,C17:N19,C21:N25,C28:N28,C31:N48").Replace What:="""Test""", Replacement:=[B]Range("E2").Value[/B], _
End Sub

Wigi

Ik heb het anders aangepakt. Om vanuit een draaitabel informatie op te halen heb je de volgende formule:

HTML:
=ALS($E$2="";"";ALS(ISFOUT(DRAAITABEL.OPHALEN("Soort";'Draaitabel project'!$A$3;"Soort";"EA-AUTHOR";"Client";"Bakker";"Maand";10));0;DRAAITABEL.OPHALEN("Soort";'Draaitabel project'!$A$3;"Soort";"EA-AUTHOR";"Client";"Bakker";"Maand";10)))

De projectnamen staan echter zonder aanhalingstekens. Ik probeerde dit in de macro te verwerken maar dat bleek niet te kunnen. Ik heb nu een extra kolom toegevoegd waarin ik middels een formule aanhalingstekens toevoeg. Hierdoor kan de macro gegevens vanuit de Range(E2:J2) pakken en meteen in de formule zetten.Mochten er nog wensen voor de uiteindelijke oplossing zijn, let me know, dan plaaats ik deze!

En waarom ga je zoeken in de draaitabel in plaats van in de brondata (evt. met een formule)?

Omdat ik per project een overzicht wil genereren. En in de bron data de projecten zonder voorkeuzelijst gedefinierd worden. De verscheidenheid aan projecten zorgt ervoor dat ik lastig een keuzecel kan maken (validatie), veel lege cellen. Met behulp van een draaitabel krijg ik nu alle aanwezige projecten in één lijst.

Verander ik nu de naam, dan veranderd ook mijn overzicht!
Of zou het anders kunnen?

Omdat ik per project een overzicht wil genereren. En in de bron data de projecten zonder voorkeuzelijst gedefinierd worden. De verscheidenheid aan projecten zorgt ervoor dat ik lastig een keuzecel kan maken (validatie), veel lege cellen. Met behulp van een draaitabel krijg ik nu alle aanwezige projecten in één lijst.

Verander ik nu de naam, dan veranderd ook mijn overzicht!
Of zou het anders kunnen?
Ik heb me niet verdiept in het probleem (omdat ik al VBA code zag passeren), maar zo'n lijst zonder lege/dubbele cellen is best te verkrijgen.
Als wigi schrijft dat het ook met formules kan dan verwacht ik dat dit zonder al te moeilijke poespas mogelijk is.

Ik heb me niet verdiept in het probleem (omdat ik al VBA code zag passeren), maar zo'n lijst zonder lege/dubbele cellen is best te verkrijgen.
Als wigi schrijft dat het ook met formules kan dan verwacht ik dat dit zonder al te moeilijke poespas mogelijk is.

Ik heb er ook nog niet in detail naar gekeken / kunnen naar kijken. Hopelijk vanavond.

Nou ik wacht geduldig af, jammer dat ik niet een groter excel bestand neer kan zetten. Dan is in detail goed te zien hoe ik het een en ander heb aangepakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan