Overzicht tekens bij "weergeven/verbergen"

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik heb internet al afgestruind maar kom er niet achter ; bestaat er een overzicht van tekens die verschijnen als je de knop "weergeven/verbergen" indrukt ? Eventueel met de betekenissen erbij.
Het gaat mij met name om het gradentekentje. Ik heb een heel stuk tekst gekopieerd naar een bestand. Hierbij verschijnt o.a. het gradentekentje waarbij woorden niet precies bij het begin beginnen, maar er een spatie is ( waar ik die dus niet wil hebben ) Ik heb wel al begrepen dat dit het tekentje is voor een "harde spatie". Ik wil met zoeken/vervangen deze harde spatie aan het begin van de tekst verwijderen, maar als ik de hele tekst selecteer en op "zoeken naar" ( hierbij heb ik het gradentekentje ingetoetst met Alt 248 ) klik, geeft hij aan dat er niets gevonden is...

Alt 167 is ook een soort van gradentekentje.
Ik heb een lijst met ALT codes, ik weet niet of je dat wil hebben van me ?

Groeten Marcel

Marcel, bedankt voor je bericht maar waarschijnlijk ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Inderdaad heb ik zelf ook een lijst met die symbolen en de alt-toetsen daarvoor. Het gaat me specifiek om de tekentjes zoals die te zien zijn als je de knop "weergeven/verbergen" indrukt. Dus een overzichtje van die tekentjes met de daarbij behorende betekenissen/sneltoetsen, zodat je die tekentjes in de tekst kunt opzoeken ( en dan evt. kunt verwijderen/aanpassen/vervangen ). In mijn geval lukt het dus niet om via "zoeken" dat gradentekentje in de tekst te zoeken en het probleem van de spatie op te lossen. Maar ik denk er nu pas aan dat de functie van bewerken-zoeken wellicht niet opgaat voor het opzoeken van de tekentjes die verschijnen als je de knop weergeven/verbergen ingedrukt hebt ?

Opgelost ! Ik heb wat beter opgelet bij de functie "zoeken". In het schermpje dat hierbij verschijnt onderaan geklikt op "speciaal" en op goed geluk gekozen voor "vaste spatie". Hierbij verschijnt in het zoekvenster de code "^s". Nu klikken op zoeken en hij geeft braaf alle "graden" tekentjes aan. Nu weet ik in ieder geval dat bij het gradentekentje de code ^s hoort ;)

Overigens is dat overzicht dat je zou willen hebben er volgens mij niet; je kunt dat zelf natuurlijk wel genereren door de speciale tekens in een documentje te zetten, en daar de betreffende toets achter te typen. En vervolgens in je ALt code lijst op te zoeken welk teken dat ongeveer is, want die speciale codes zie je niet terug op een afdruk, want een harde spatie is net zo onzichtbaar als een zachte. Dus de 'bijbehorende' Alt-code heeft niets te maken met een harde spatie, maar is voornamelijk ter lering ende vermaeck.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan