• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht totalen op tab 1 van tab 2 - iets met verticaal zoeken, maar dan slimmer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heijntje

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Goedemiddag!
Ben bezig met een ogenschijnlijk simpele rekensheet, maar kom er toch niet helemaal uit.
In tabblad 2 heb ik een aantal verkooppunten, waarbij iedere week de levering per product wordt ingegeven.
De leveringen worden per verkooppunt ingegeven en staan allemaal onder elkaar. Het gaat uiteindelijk om maximaal 40 verkooppunten, dus nog net overzichtelijk.

Nu wil ik graag in tabblad 1 een optelling hebben van alle leveringen per verkooppunt.
Dus in de eerste kolom staan de producten en dan in de opvolgende kolommen de totaalleveringen per verkooppunt.

Verticaal zoeken is op zich een makkelijke functie, maar dan moet ik 40 x het zoekbereik aanpassen.
Is er een formule waarbij het mogelijk is om niet steeds het zoekbereik aan te hoeven passen. Waarbij het zoekbereik bepaald wordt op basis van de naam van het verkooppunt?
Nu heten deze verkooppunt 1, verkooppunt 2, etc.

Ben zelf al aan het stoeien geweest met vergelijken en index, maar helaas reikt mijn kennis niet ver genoeg.
Zou graag weg willen blijven bij vba codes.
Draaitabellen zijn geen optie, aangezien ik graag nog een stukje voorraadstatus aan tabblad 1 wil gaan toevoegen.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Mijn dank is uiteraard op voorhand groot! :-)

Groeten Maarten

Bijlagen

Deze voor B4:
Code:
=SOM.ALS(VERSCHUIVING('Totalen per winkel'!$B$1;VERGELIJKEN(B$2;'Totalen per winkel'!$A:$A;0);;20);$A4;VERSCHUIVING('Totalen per winkel'!$M$1;VERGELIJKEN(B$2;'Totalen per winkel'!$A:$A;0);;20))
Zie ook bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan