• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht vanuit staffel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne0

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Goedendag allemaal,

Ik wil graag eenvoudig kunnen uitrekenen wat een bestelling kost aan de hand van staffels.
Nu heb ik een tabblad aangemaakt 'Offerte' waar de bestelling kom te staan en een tabblad 'Producten' waar alle producten met alle prijzen staan. Nu wil ik graag dat in tabblad 'Offerte' de bijbehorende prijzen uit het tabblad 'Producten' worden gehaald. Omdat er bijv. prijzen behorende bij 0-20 en 21-30 stuks staan, weet ik niet hoe voor een specifiek aantal wat ik in tabblad 'Offerte' invoer, de juiste waarde kan worden opgehaald uit tabblad 'Producten' (stuks prijs en totaalprijs).

In het voorbeeld bestand wordt het vast duidelijk wat ik bedoel.
Is hier een formule voor die ik kan gebruiken?

Ik overweeg ook op zoek te gaan naar calculatieprogramma's, maar ik dacht misschien kom ik in Excel ook wel een eind.

Alvast bedankt voor het meedenken :-)

Groetjes,
Yvonne

Bijlagen

Zoiets voor C2?
Code:
=INDEX(ALS(Producten!$A$2:$A$200=$A2;Producten!D$2:D$200);VERGELIJKEN($B2;ALS(Producten!$A$2:$A$200=$A2;Producten!$B$2:$B$200);1))
Als je Excel 365 gebruikt kan het korter/anders.

Yvonne,

Waarom je ook 'totaal' uit werkblad 'Producten' wil halen (en dus ook waarom je het dáár zou berekenen) is mij een raadsel, dat kan ja toch veel beter gewoon op 'Offerte' doen. Het enige wat je uit 'Producten' moet halen is eenheidsprijs (zie bijlage)

Bijlagen

Yvonne,

Waarom je ook 'totaal' uit werkblad 'Producten' wil halen (en dus ook waarom je het dáár zou berekenen) is mij een raadsel, dat kan ja toch veel beter gewoon op 'Offerte' doen. Het enige wat je uit 'Producten' moet halen is eenheidsprijs (zie bijlage)

Ja klopt, dat is inderdaad niet nodig. Dus prima dat dat in 'Offerte' staat :D
Het is mij aan de hand van je voorbeeldbestand gelukt om ook een artikel C aan te maken en dat werkt ook goed.
Bedankt voor je hulp.

Zoiets voor C2?
Code:
=INDEX(ALS(Producten!$A$2:$A$200=$A2;Producten!D$2:D$200);VERGELIJKEN($B2;ALS(Producten!$A$2:$A$200=$A2;Producten!$B$2:$B$200);1))
Als je Excel 365 gebruikt kan het korter/anders.

Heel erg bedankt. Op werk heb ik Excel 365, maar thuis werk ik in datzelfde bestand in een oudere excel versie en niet Excel 365 ... Dus als het dan handiger is om de langere code aan te houden, ga ik die ook opslaan in mijn aantekeningen :D

Voor Excel 365 toch nog eventjes dan:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B2;FILTER(Producten!$B$1:$D$200;Producten!$A$1:$A$200=A2;"");3;WAAR);"")

het is een beetje onzinnig om met ganse kolommen te gaan stoeien, dus mits een beetje voorbereiding = aanmaak van wat gedefinieerde namen, ben je er ook vrij snel uit met een formule die ook in oudere versies (>=2010) werkt.
Code:
=AGGREGAAT(15;6;Verkoopprijs/((Minimaal<=B2)*(B2<=Maximaal));1)
Edit : ik heb alles vervangen door een tabel

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoe eenvoudiger de struktuur van je bestand, hoe eenvoudiger de formules.

PHP:
=VLOOKUP($B2;INDIRECT($A2);2;1)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan