Goedendag allemaal,
Ik wil graag eenvoudig kunnen uitrekenen wat een bestelling kost aan de hand van staffels.
Nu heb ik een tabblad aangemaakt 'Offerte' waar de bestelling kom te staan en een tabblad 'Producten' waar alle producten met alle prijzen staan. Nu wil ik graag dat in tabblad 'Offerte' de bijbehorende prijzen uit het tabblad 'Producten' worden gehaald. Omdat er bijv. prijzen behorende bij 0-20 en 21-30 stuks staan, weet ik niet hoe voor een specifiek aantal wat ik in tabblad 'Offerte' invoer, de juiste waarde kan worden opgehaald uit tabblad 'Producten' (stuks prijs en totaalprijs).
In het voorbeeld bestand wordt het vast duidelijk wat ik bedoel.
Is hier een formule voor die ik kan gebruiken?
Ik overweeg ook op zoek te gaan naar calculatieprogramma's, maar ik dacht misschien kom ik in Excel ook wel een eind.
Alvast bedankt voor het meedenken
Groetjes,
Yvonne
Ik wil graag eenvoudig kunnen uitrekenen wat een bestelling kost aan de hand van staffels.
Nu heb ik een tabblad aangemaakt 'Offerte' waar de bestelling kom te staan en een tabblad 'Producten' waar alle producten met alle prijzen staan. Nu wil ik graag dat in tabblad 'Offerte' de bijbehorende prijzen uit het tabblad 'Producten' worden gehaald. Omdat er bijv. prijzen behorende bij 0-20 en 21-30 stuks staan, weet ik niet hoe voor een specifiek aantal wat ik in tabblad 'Offerte' invoer, de juiste waarde kan worden opgehaald uit tabblad 'Producten' (stuks prijs en totaalprijs).
In het voorbeeld bestand wordt het vast duidelijk wat ik bedoel.
Is hier een formule voor die ik kan gebruiken?
Ik overweeg ook op zoek te gaan naar calculatieprogramma's, maar ik dacht misschien kom ik in Excel ook wel een eind.
Alvast bedankt voor het meedenken

Groetjes,
Yvonne