• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overzicht werkzaamheden in excel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter coma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hallo,

Ik heb een algemene vraag. Ik wil een overzicht maken van alle werkzaamheden die door het (school)jaar heen moeten gebeuren. Een planning dus. De bedoeling is dan om per soort van activiteit of verantwoordelijke of klas of week(maand) die werkzaamheden eruit te kunnen filteren. Het lukt me niet om de juiste vorm te vinden. Ik heb een bestandje bijgevoegd met een versimpelde vorm van wat ik bedoel. Wellicht zit ik op het verkeerde spoor, of is er een voorbeeld waarmee ik aan de slag kan. :)

In ieder geval bedankt alvast voor de moeite!

Bijlagen

Zoals je het nu inricht kun je precies één item per dag plannen.
Het is zaak om een onderscheid te maken tussen ruwe data en overzichten.
In een Tabel kun je alle geplande activiteiten ongesorteerd onder elkaar zetten. Vervolgens kun je de mogelijkheden van excel benutten om er overzichtelijke samenvattingen en uittreksels uit te halen: Autofilter, Sorteren en Draaitabel.

Gevonden! Maar nog niet helemaal....

Hallo,

Na wat zoekwerk heb ik gevonden wat ik gezocht (sjabloon Office :)). Zij bijlage. Wat me echter niet lukt is het filter verwijderen in kolom F bij kop "Wie". Die kolom heb ik zelf toegevoegd, kan nu niet vinden waar dat filter vandaan komt. Vind het een beetje suf van mezelf, dat wel ;). Ik wil nog meer kolommen toevoegen maar wil eerst begrijpen waar dat filter vandaan komt.
Ik vind het een superhandig overzicht, weet ook dat ik niet alle onderdelen beheers maar ga ermee werken dus komt dat vast goed!

Alvast bedankt voor de moeite
Conny

Bijlagen

Conny, misschien heb je de beperkingen van je sjabloon ondertussen al ervaren.
In de agenda kan je maar 4 dezelfde datums oproepen.
Kolommen toevoegen heeft ook geen zin, want alleen kolom 4 wordt opgeroepen in de agenda.

Misschien blijf je toch beter bij je eerste gedacht, werken met een filter. Zie bijlage.
In de grijze filterbalk kan je elke zoekopdracht verder verfijnen.
Voorbeeld: filter de evenementen voor klas:1a in week1

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan