• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beginnerke

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2021
Berichten
17
Beste,

Ik zit al een tijd te zoeken maar krijg het totaal niet in orde. Ik zou een overzicht willen van prestaties. Iets zoals in bijlage. Dus per item heb je dan de 'goal' en het 'behaalde'. Ook de notities zoals het percentage in de chart alsook de notities onderaan zouden dan automatisch ingevuld moeten worden, afhankelijk van de wijzigende gegevens.

Is dit mogelijk of wil ik teveel?

Alvast bedankt,
 

Bijlagen

  • overzicht.png
    overzicht.png
    307 KB · Weergaven: 39
zal wel mogelijk zijn maar niet adhv een beeldje, plaats(ook nu) een voorbeeldbestandje met wat je wil
 
Goedemorgen,

Mijn excuses. In bijlage de file of althans de bedoeling van wat ik zou willen. Ik zou per soort (KPI) waar dan bovenaan de KPI komt met daaronder de grafiek waarin je het behaalde resultaat kan zien. Met in het midden van de cirkel dan ook nog eens de % notatie. Onder elke grafiek zou ik dan per KPI zoals in de tekening, steeds de goal en het actuele percentage wensen.

Zelf geraak ik er totaal niet uit. heb al verschillende dingen geprobeerd maar kom zelfs niet in de buurt.

Groetjes en alvast bedankt,
Marc
 

Bijlagen

  • Overzicht.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 10
Ben al gedeeltelijk verder geraakt maar toch doe ik iets verkeerd. In deze oefening zou ik per KPI een cirkelgrafiek willen waarin je dan kan zien wat daarvan de goal is en het bereikte actual. Maar ik zit vast in het gedeelte dat de actuele waarde (kleur) en goal (kleur) net andersom werken. Heb ondertussen al verschillende dingen geprobeerd maar ik geraak er niet wijs uit. Weten jullie wat ik verkeerd doe of wat ik over het hoofd zie?

Ook de mooie afronding die wordt aangegeven, krijg ik niet voor mekaar.

Groetjes,
Marc
 

Bijlagen

  • Overzicht per SKU.xlsx
    22,6 KB · Weergaven: 20
Ik heb er afgelopen weekend en vanmorgen nog mee bezig geweest maar ik weet echt niet wat ik verkeerd doe. De totale cirkel zou de goal moeten weergeven en de meestal onvolledige cirkel de actuele waarde. Weet iemand van jullie wat ik hier verkeerde doe?

Alvast bedankt,
Marc
 
Zet de waarde van Goal op 100%.
bereken dan hoeveel % daarvan Actueel is.
Bij de eerste KPI is dat 65,32/68,71 = 95%
bereken het verschil met 100% = 5%
zet deze twee waarden in je donut diagram.

zie ook bijlage.
 

Bijlagen

  • Overzicht per SKU_L.xlsx
    47,5 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan