• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzichtelijke weergave afwezigheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

BruceSV

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2015
Hi allemaal,

ik heb een data extractie gekregen van een planningstool en nu wil ik overzichtelijk weergeven wie er in mei wel en niet aanwezig is (zie voorbeeld):

Wat mij niet lukt is om per persoon te kunnen zeggen welke dagen in de maand ze niet op kantoor zijn en dat allemaal op een regel kwijt te kunnen (of op een andere overzichtelijke manier). Hierbij moeten dus elementen als Vakantiedag en opleiding wel meegenomen worden maar elementen als 'klant X' niet.

Hoop dat jullie wat tips hebben die me de goede kant op sturen. Als er iets onduidelijk is dan hoor ik het ook graag. Ik ben niet helemaal onbekend met VBA dus VBA tips mogen ook.

Alvast bedankt,

Bekijk bijlage Helpmij_Voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
Laat in je voorbeeld ook zien wat het gewenste resultaat moet zijn.

Laat in je voorbeeld ook zien wat het gewenste resultaat moet zijn.

Idealiter zou ik een Gantt Chart krijgen waarbij dus per persoon (en dus niet per regel) duidelijk is wanneer iemand afwezig is. Maar als iemand betere voorstellen heeft sta ik er ook voor open.

Stel:

Ik maak een tabel met in de eerste kolom de unieke namen en vanaf kolom B zal dan de dag van de maand mei staan. Kan ik dan door middel van een loop de data laten vullen? Dus bij persoon A een 0 bij begin datum vakantie en een 1 bij einddatum vakantie?

Ik ben een stukje verder.

Ik heb dus nu een tabel weten te vullen met 1-en voor startdatum vakantie en 2-en voor einddatum vakantie. Nu wil ik er alleen nog wat kleur toevoegen. Wat moet er dan gekleurd zijn: Alle 1-en (niet zo moelijk); alle 2-en (ook niet zo moeijlijk) maar ook alle 0-en die tussen 1-en en 2-en inzitten. En niet de 0-en die tussen 2 2-en in zitten.

Hoe krijg ik dat gedaan?

In het voorbeeld is de eerste rij gekleurd conform hoe ik het graag zou zien.
Bekijk bijlage Helpmij_Voorbeeld2.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan