• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzichten maken met gegevens van meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwin

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Voor ons bedrijf houd ik in een excel bestand de gewerkte uren van de medewerkers bij. Dit is een soort projectadministratie.
Op het tabblad houd ik de gewerkte uren en de werkzaamheden bij.
Op het tabblad projecten de gegevens van de projecten / werken.
Op het tabblad materialen de materialen die eventueel gebruikt zijn bij de werken.
De prijzen van de werkzaamheden / machines staan vermeld op het tabblad prijzen.

Nu zou ik graag op het tabblad Projectoverzicht een overzicht op basis van projectnummer wat ik handmatig ingeef.
In overzicht moeten dan de gewerkte uren vermeld worden, de gebruikte materialen en wat algemene gegevens van het project welke vermeld staan op het tabblad project.

Tevens zou ik op basis van de naam van de medewerker en het weeknummer een weekstaat willen met daarop van die medewerker in die week zijn gewerkte uren.

De overzichten zijn om te raadplegen en/of te printen.

Is dit mogelijk in Excel of kan dit beter in Access gedaan worden. Van Access heb ik helaas weinig verstand. In Excel kan ik een beetje uit de voeten met bepaalde formules, maar helaas (nog) niet met VBA.
Wie wil met mij meedenken en kan mij een zet in de goede richting geven ?

Het bijgevoegde voorbeeldbestand is overigens een vereenvoudigde versie van het originele bestand.

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage Voorbeeld projectadministratie.xlsx

Soort gelijke oplossing had ik al. Probleem hierbij is dat de regels op het projectoverzicht in dezelfde volgorde worden weer gegeven als dat ze zijn ingevoerd.
De regels worden per week per medewerker ingevoerd.
Graag zou ik ze op datum sorteren, met deze formule gaat dat volgens mij niet.

Ook zoek ik nog een oplossing om een weekstaat per medewerker op te bouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan