• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzichten maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Beste Experts,

Iets waar ik al een tijdje over aan het nadenken ben, is een simpele mogelijkheid om overzichten te genereren vanaf een excelbestand.

Er wordt bijvoorbeeld gevraagd: welke werkzaamheden moeten in week 42 worden uitgevoerd? Ik had bedacht om dat met een invoerbox te doen.

"Vul weeknummer in" Zodra je dan op "OK" drukt zou een venstertje of een nieuw blad moeten verschijnen waarop de gevraagde info staat. Alleen denk ik waarschijnlijk te moeilijk want dat krijg ik niet voorelkaar.

Even wat info: Bestand bestaat uit 40 kolommen. Daarvan zijn er 17 met datums van uit te voeren taken. 2 kolommen met nummers, 1 kolom met een omschrijving, 1 kolom met bijzonderheden en 1 kolom met een hyperlink naar een extern word document.
De overige 18 kolommen zijn bestemd voor berekeningen, doorlooptijd etc dus niet van belang. Het gaat er dus om dat alleen de info wordt getoond uit die 22 kolommen. Het "Hoofdbestand" mag niet zichtbaar zijn voor degene die de vraag stelt.

Weet iemand raad of heeft iemand een oplossing?

Alvast Bedankt

Groeten Harry

Je wilt een weeknummer opgeven, maar in je kolommen staan datums. Hier moeten dus de weeknummers nog van berekenen.
Moeten de gegevens uit de hyperlink ook getoond worden?
Kun je een voorbeeldje plaatsen met hetgeen je al hebt? Dat maakt het duidelijker en gemakkelijker om een oplossing te bieden.
Gegevens mogen fictief, zijn als de opbouw maar hetzelfde is.

Harry, het weeknummer(ISO) berekenen doe je met volgende formule. Datum in A1 en formule in B1

Code:
=1+INTEGER((A1-DATUM(JAAR(A1+4-WEEKDAG(A1+6));1;5)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(A1+4-WEEKDAG(A1+6));1;3)))/7)

De weeknummers zouden handig zijn mbt auto- of advanced filter.
Wil je dit overzicht genereren vanuit je hoofdbestand of vanuit een ander workbook?

Mvg

Rudi

Ook deze formule geeft het week nummer.
Code:
=GEHEEL((A1-DATUM(JAAR(A1-WEEKDAG(A1-1)+4);1;5)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(A1-WEEKDAG(A1-1)+4);1;3))+7)/7)

Aan jou de keuze.

Harry, het weeknummer(ISO) berekenen doe je met volgende formule. Datum in A1 en formule in B1

Code:
=1+INTEGER((A1-DATUM(JAAR(A1+4-WEEKDAG(A1+6));1;5)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(A1+4-WEEKDAG(A1+6));1;3)))/7)

De weeknummers zouden handig zijn mbt auto- of advanced filter.
Wil je dit overzicht genereren vanuit je hoofdbestand of vanuit een ander workbook?

Mvg

Rudi

Rudi,

Ik heb even twee bestandjes bijgevoegd. De ene is een uitgeklede versie van het hoofdbestand, de ander een voorstelling van hoe dat weekoverzichtje er uit zou kunnen zien.

Ik hoop dat het duidelijk is. Alvast bedankt voor jullie inzet.

Groeten Harry

Bijlagen

Harry, een eerste opzetje

Mvg

Rudi

Rudi,

Kijk daar heb ik wat aan. :thumb: Het ophalen van de gegevens werkt opzich goed, maar is het ook zo aan te passen, dat alleen de kolommen gevuld worden met de gevraagde gegevens. In het textboxje dat verschijnt, vul ik in 43, ik bedoel daar week 43 mee dus. Nu laat hij ook wat in week 44 valt zien.

Voorbeeld: (Ik neem even week 43 als voorbeeld) In rij 2 komen 3 stappen voor die in week 43 moeten worden afgerond (kolommen F,I en L). In rij 3 (dus een ander project) komen er 2 stappen voor die in week 43 moeten worden afgerond (Kolommen O en R) In Rij 4 komen géén stappen voor die in week 43. Deze regel hoeft dus niet getoond te worden. Het is dus de bedoeling dat de kolommen in het overzichtje alleen gevuld worden met de gegevens uit week 43. Rij 2, kolommen E,F en G. Rij 3, kolommen H en I enzovoort. Met voorwaardelijke opmaak kan ik de gevulde cellen dan laten verkleuren. Kan je er nog wijs uit worden?:D

Ik hoop dat dit niet al te veel tijd kost, maar in ieder geval veel dank tot nu toe.:thumb:

Groeten Harry

Rudi,

Kijk daar heb ik wat aan. :thumb: Het ophalen van de gegevens werkt opzich goed, maar is het ook zo aan te passen, dat alleen de kolommen gevuld worden met de gevraagde gegevens. In het textboxje dat verschijnt, vul ik in 43, ik bedoel daar week 43 mee dus. Nu laat hij ook wat in week 44 valt zien.

Voorbeeld: (Ik neem even week 43 als voorbeeld) In rij 2 komen 3 stappen voor die in week 43 moeten worden afgerond (kolommen F,I en L). In rij 3 (dus een ander project) komen er 2 stappen voor die in week 43 moeten worden afgerond (Kolommen O en R) In Rij 4 komen géén stappen voor die in week 43. Deze regel hoeft dus niet getoond te worden. Het is dus de bedoeling dat de kolommen in het overzichtje alleen gevuld worden met de gegevens uit week 43. Rij 2, kolommen E,F en G. Rij 3, kolommen H en I enzovoort. Met voorwaardelijke opmaak kan ik de gevulde cellen dan laten verkleuren. Kan je er nog wijs uit worden?:D

Ik hoop dat dit niet al te veel tijd kost, maar in ieder geval veel dank tot nu toe.:thumb:

Groeten Harry

Rudi,

Ik loop naast het vorige ook nog tegen een aantal andere zaken aan. Misschien is het gelijktijdig op te lossen.
1) Als het hoofdbestand al geopend is, geeft de code een fout. "Workbooks.Open....."
2) De gekopieerde regels worden steeds herhaald i.p.v. ge-update.

Groeten Harry

Rudi,

Ik loop naast het vorige ook nog tegen een aantal andere zaken aan. Misschien is het gelijktijdig op te lossen.
1) Als het hoofdbestand al geopend is, geeft de code een fout. "Workbooks.Open....."
2) De gekopieerde regels worden steeds herhaald i.p.v. ge-update.

Groeten Harry

Nog een dingetje. Aanvulling op punt 1) Als het hoofdbestand gesloten is, moet deze geopend worden, na het ophalen van de gegevens weer gesloten. Als het hoofdbestand geopend is (doordat iemand er mee werkt bijvoorbeeld) dat moet na het ophalen van de gegevens het hoofdbestand open blijven. :confused:

Nog een dingetje. Aanvulling op punt 1) Als het hoofdbestand gesloten is, moet deze geopend worden, na het ophalen van de gegevens weer gesloten. Als het hoofdbestand geopend is (doordat iemand er mee werkt bijvoorbeeld) dat moet na het ophalen van de gegevens het hoofdbestand open blijven. :confused:

anyone?:rolleyes:

Harry, in bijlage enkele aanpassingen betreffende openen,sluiten en updaten.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Harry, in bijlage enkele aanpassingen betreffende openen,sluiten en updaten.

Mvg

Rudi

Hoi Rudi,

Ben een tijdje bezig geweest om het allemaal voor elkaar te krijgen, maar het is me niet goed gelukt. Ben nu bezig om het via een tussen oplossing voor elkaar te krijgen. Ik kom er nog op terug. (via een nieuwe topic) Bedankt voor je hulp. :thumb:

Groeten Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan