p.c start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

tesselaar

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2005
vanmorgen heb ik de p.c niet aangezet en hij gaat altijd om 12 uur virusscannen nu wilde ik om 17 uur de p.c aanzetten maar nu wil hij niet meer opstarten ook niet met opstartdiskette wat moet ik nu doen?wat moet je intikken als je op je scherm a\
heb dit probleem nog al eens gehad toen we een week weg zijn geweest maar weet niet meer wat ik toen gedaan heb.:confused:

Doet die helemaal niet ventilator draaid ook niet?

jawel ik krijg ook gewoon mijn bureaublad en start en de tijd in de menubalk en verder blijft hij op de zandloper staan.

Start hem eens op in veilige modus en scan eens op virussen en spyware, en defragmenteer hem eens.

het probleem zit hem in het niet aanstaan van de computer toen hij het geplande scannen wilde doen dit heeft hij namelijk nog eens gehad alleen krijg ik hem nu niet meer aan weet iemand wat je in moet vullen als je hem weer opstart met de diskette als er a\: staat

Als je opstart met de opstart disk zou je eens naar de c:/drive kunnen gaan naar de directori windows en dan win in tikken kijken of die dan opstart.

Kun je niet als de pc is opgestart Ctrl-Alt en Del tegelijk indrukken en kijken waar hij mee bezig is??

Dan zoveel mogelijk programma's beeindigen (die normaal in de taakbalk opgestart staan) bij processen.

Kijk eens of hij na dat beindigen van die processen wel normaal door wil lopen.

Edit: O, ik zie dat je win95/98 hebt, dan zal ctrl-alt-del denk ik niet werken. Dit is waarschijnlijk de pc opnieuw opstarten in die windowsversie.:confused:

SJJ geprobeerd wat je schrijft maar hij zegt opdracht of bestandsnaam onjuist

hij is nu helemaal gecrasht krijg alleen nog maar een blauw beeld en allemaal foutmeldingen

En als je opstart met een opstartdiskette? (eerst in Bios veranderen dat je van A opstart)

ik zie in zijn bios niet waar ik dat kan veranderen opstarten in veilige modes wil hij ook niet meer heb alleen maar blauw met de melding dat msn niet goed geinstaleerd is en dat explorer een fout heeft verder doet hij helemaal niks meer.

In het Bios kun je bij Boot sequence kijken (meestal heet dat zo). Hier kun je de opstartvolgorde van de pc aanpassen. zorg dan dat hij als eerste van A start.

vanmiddag de hele p.c leeg gegooid (was een paar maanden geleden ook al gedaan) nu draait alles weer goed alleen heb ik een probleem met de kleuren heb alleen maar 2 en 16 kleuren weet je misschien hoe dat komt en hoe ik dat weer terug krijg op alle andere kleuren?

Dan heb je waarschijnlijk de drivers van je videokaart nog niet geinstalleerd. Je hebt daar als het goed is een cd'tje van, en als het een onboard kaart is (ingebakken op je moederbord) dan moet de op de cd van je moederbord kijken.

hij geeft geen fout aan bij de apparaten en heb geen c.d wel een van gateway handleidingen en toepassingen en een met stuurpragramma's en die heb ik er al in gehad en daar veranderde niets mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan