P1 ziet 2de schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Ik heb in een oude pentium 1 200mhz (windows 98se) een 4g harde schijf geplaatst naast de standaard 1,5g schijf. Hij start normaal op en de cd-writer die op dezelfde kabel zit als de nieuwe schijf zie ik wel in windows maar de nieuwe schijf niet?!
Ik heb de jumper op cable select staan.

Wie kan mij helpen?

Groeten Luke :(

zet die maar eens op slave.
Dan denk ik dat het gaat werken.

ik ga het morgen proberen, maar ik heb dat al geprobeerd en toen zag ie zelfs die cd writer niet.(slave is zonder pinnetje op die puntjes toch?!)

Maar ik zal het nog een keer proberen!

Morgen plaats ik weer een bericht... :thumb:

cd rom op master en hd op slave
er kan wel een connector op de pinnetjes zitten voor slave instelling.
Kijk op de harddisk daar staat het meestal wel op.

Geplaatst door Lukev3
slave is zonder pinnetje op die puntjes toch?!)

Hangt ervan af welk merk van HD je hebt. Staat normaal vermeld op de HD.

Even te laat :)

het kan ook zijn dat je partitie niet geactiveert is.
maar ik denk dat het aan de jumpers ligt is altijd wel een rot klusje

Even een vraagje, ziet hij je 2e harddisk wel bij het opstarten, daar geeft hij dan ook altijd even aan wat op primary en secundary ide zit. Als hij dit hier wel aangeeft is er dus niks mis met de master/slave instellingen, maar zou je kunnen kijken via rechtermuisknop op deze computer, beheren en dan ergens opslag of hij hem daar wel aangeeft, zou dan kunnen dat hij geen drive letter toegekend heeft gekregen.

nee bij het opstarten zie ik alleen de primaire schijf en de 2 cd drives!! Die 2de nieuwe schijf heb ik nog niet langs zien komen in de bios.

En dat van "beheren" bij deze computer, geldt dat ook voor 98se??

Groeten Luke

Geplaatst door Lukev3

En dat van "beheren" bij deze computer, geldt dat ook voor 98se??

Groeten Luke

Dit heeft in dit geval geen zin, omdat je dus net zegt dat hij hem bij het opstarten al niet ziet.

Kijk eens in je bios setup (vaak met del-toets, soms ook F1 ofzo) Hier zie je dus de aparaten ook staan. Op de plaats waar eigenlijk je 2e harde schijf hoort te staan staat nu niks neem ik aan. Zet deze (en misschien handig, de anderen, dus sec. master/slave en prim. master/slave eens allemaal op auto, zodat hij bij het opstarten automatisch kijkt wat er op welke ide zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan