P2 Mobo defect.

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Ik heb hier van iemand een oude P2-350 gekregen. Het systeem doet van de ene dag op de andere weinig tot niets :(

Als het aangezet wordt dan gaan de ventilatoren wel draaien, maar geen beeld en geen Post beep.

Haal ik de DIMM eruit en start ik het systeem op dan wel een Post beep maar ook geen beeld.
Systeem start ook niet verder op en ook geen reactie naar keyboard.

Ik heb inmiddels al een andere voeding geprobeerd en ook een andere processor en andere videokaart , zonder resultaat. Wellicht is het moederbord echt overleden.

Heeft iemand nog een suggestie of weet iemand toevallig nog waar je aan een P2 mobo kunt komen voor niet te veel ? (heeft nl weinig zin om nog veel geld uit te geven voor een p2-350)

Nico :)

Ook al ander geheugen geprobeerd? Zijn er geen condensatoren doorgebrand (van die 2 cm hoge cilindervormige componenten op het moederbord)?

Geplaatst door Lekkere Kwal
Ook al ander geheugen geprobeerd? Zijn er geen condensatoren doorgebrand (van die 2 cm hoge cilindervormige componenten op het moederbord)?

Ik heb alles nagelopen maar kon geen vreemde of kapotte dingen vinden. Zat eerst nog te denken aan een virus wat de BIOS had gewtsi maar dan zou de Post beep ook niet meer werken..

Zou inderdaad nog even een ander geheugen kunnen proberen.

Nico

Misschien is de IO-controller op je moederbord niet goed meer, of moet opnieuw geflashed worden. Probeer eens een externe io-controller, als je die hebt of van iemand kunt lenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan