p2p programma voor games

Status
Niet open voor verdere reacties.

aeweber

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Welk p2p programma wordt het meest gebruikt voor complete games (van mogelijk >100 mb)?

Ik ben namelijk op zoek naar het spel Bladiebla en ik kan het niet vinden met KaZaa... Iemand tips?

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor echt grote bestanden adviseer ik nieuwsgroepen. Daarmee ben je niet aghankelijk van de uploadsnelheid van de aanbieder.

Kijk hier eens ww.waarvanakte.nl/ en klik op [nzb-index] voor een aardig overzicht. Downloaden gaat met bijv Grabit ( www.shemes.com ) en evt een betaalde nieuwsserver. Zeer de moeite waard

Laatst bewerkt:
Mag ik je eraan herinneren dat niet naar warez gevraagd mag worden? Instructies over het downloaden ervan mogen dus óók niet.

*knip*

Laatst bewerkt:
Naam van het spel verwijderd.
Wordt gezien als vragen naar Warez.

Gelukt

Ja sorry, had naam beter niet kunnen noemen...

Met Torrents is het trouwens gelukt! Dus hart. bedankt voor de aanwijzingen :thumb: :thumb:

Overigens, dat met die nieuwsgroepen werkt ook aardig, alleen vraag ik me af: wat nu als je naar een bestand op zoek bent dat toevallig nergens op het usenet aanwezig is?

Dan moet je verder zoeken in je p2p en/of later terugkeren naar Grabit (oid). Ik denk dat je dat toch blijft tegenkomen, de één heeft het nu wel en de ander niet. Voordeel van nieuwsgroepen is hierbij dat je ook een request kunt plaatsen in een nieuwsgroep, mocht je iets speciaals zoeken wat op dat moment niet beschikbaar is. Een aanbieder kan daarop reageren en het bestand voor jou op een nieuwsgroep plaatsen.

Het voordeel van p2p vind ik dat er vaak een groter, gevarieerder aanbod is. Het nadeel van nieuwsgroepen is daarmee dat je vaak een kleiner aanbod hebt, wat daarentegen wel langer beschikbaar is. Wanneer je aanbieder in een p2p programma zn verbinding verbreekt, stopt bij jou vaak de download. In een nieuwsgroep ben je niet afhankelijk van de aanwezigheid of de snelheid vann je aanbieder omndat het bestand al in zn geheel op een "prikbord" hangt. Je kunt het binnenhalen wanneer het jou uitkomt, voor zover de retentietijd van je provider het toelaat.

Wanneer je een specifiek iets zoekt kan het dan ook geen kwaad om op beide manieren te zoeken naar een goede beschikbaarheid en dan de beste keuze te maken. Voordeel van nieuwsgroepen vind ik ook dat er nagenoeg geen virussen ed meereizen, dat wil zeggen; ik heb het nog niet meegemaakt.

Laatst bewerkt:
@Confictius,
Haal even de link naar de NZB site weg.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan