p2p programma's blijven hangen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirjam70

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Berichten
49
Welk p2p programma ik ook probeer, het lijkt net of ze blijven hangen..... Ik hoor mijn pc een raar geluid maken en alles wat ik op dat moment open heb staan "bevriest" als het ware! Zodra ik het p2p programma heb verwijderd is het probleem weer verholpen. Heeft er iemand een idee hoe dit komt en hoe het te verhelpen is?
 
Vreemd verhaal. Ga eerst eens een spyware killer (s) downloaden en draaien, spybot of ad-aware. Waarschijnlijk gaat het e.e.a. dan al een stuk beter.
 
Ik scan wekelijks met norton en hitmanpro....Dus daar kan het toch niet aan liggen lijkt me.
Ik heb Shareaza nogmaals geinstalleerd en het volgende gebeurd: Ik zoek een audio file en zodra ik 1 of 2 files aan het downloaden ben "bevriest" alles. Ik kan dan ook taakbeheer niet meer openen. Pas na lang wachten (zeker wel een half uur of langer) kan ik het programma afsluiten. Wanneer ik voorheen het filesharing prog. verwijderde waren de problemen over.
 
Laatst bewerkt:
Kan je internetverbinding het wel aan? Heb je firewalls die het proces zouden kunnen bemoeilijken?
 
Ik heb een adsl verbinding van 1,6 mbps. Verder heeft het geen effect als ik autoprotect van Norton en de firewall van Windows uitschakel...
Wat betreft die upload snelheid.....ik weet niet waar ik die moet aanpassen....
 
Bij de meeste programma's vind je onder "opties" of "instellingen" wel een tabblad "upload". Maar het is idd een vaag iets.:confused:
 
Mijn probleem is helaas nog steeds niet opgelost....maar als ik wat meer tijd heb dan ga ik mijn pc opnieuw installeren en misschien dat het probleem dan opgelost is.....Tot die tijd hoop ik toch dat iemand het probleem herkend en de oplossing weet!
 
p2p programma's blijven hangen

Hoi,
Mag ik eens weten wat voor soort P2P software je gebruikt?
Gebruik je daar een firewall bij?
Als je die gebruikt is het handig als de poort(en) open staan zodat het P2P programma kan werken..
Welk besturingsysteem gebruik je?
Ik las dat je Norton antivirus gebruikt, dat is op zich een hele goeie, maar kan het ook zo zijn dat norton je programma als een trojan of zo ziet?
Laat het me ff weten..
Succes verder:thumb:
 
Re: p2p programma's blijven hangen

Geplaatst door mcp-mario
Hoi,
Mag ik eens weten wat voor soort P2P software je gebruikt?
Gebruik je daar een firewall bij?
Als je die gebruikt is het handig als de poort(en) open staan zodat het P2P programma kan werken..
Welk besturingsysteem gebruik je?
Ik las dat je Norton antivirus gebruikt, dat is op zich een hele goeie, maar kan het ook zo zijn dat norton je programma als een trojan of zo ziet?
Laat het me ff weten..
Succes verder:thumb:
Het antwoord op al die vragen is al gegeven hoor.:)
 
p2p programma's blijven hangen

Bedankt voor je reactie James007,
Er zijn inderdaad antwoorden gegeven, misschien heb ik het verhaal verkeerd gelezen, maar ik heb daaruit niet kunnen opmaken dat de oplossing er al tussen zit.
Voor mij is daarom het antwoord daarin dus nog niet gegeven, als je het niet erg vindt vraag ik toch nog om een antwoord op mijn vraag naar het besturingsysteem.
Tot slot wil ik nog graag weten of eMule al eens geprobeerd is, omdat daar nauwelijks virussen de kop opsteken en norton daar in ieder geval geen problemen mee heeft, als je de up/download op default laat staan stelt het programma automatisch de beste instellingen in.
Groet en succes
:thumb:
 
Ik denk Windows XP Service Pack 2, omdat er gesproken werd over "de firewall van windows". Home of Professional weet ik niet, maar ik weet ook niet of dat van belang is. Misschien jij wel. Succes:thumb:
 
p2p programmma's blijven hangen

Bedankt James007,
Als je praat over XP welke versie is om het even, de firewall is bij het kale systeem al actief, dat heeft niets te maken met het servicepack 1 of 2.
Het service pack dient eigenlijk alleen om fouten als gaten en bufferoverflows weg te werken en programmatuur verbeteringen te installeren als bepaalde drivers voor hard/software.
Hopelijk reageert de persoon die het bericht geplaatst heeft ook nog zodat ik meer gegevens krijg en me een duidelijker beeld kan maken van het mogelijke probleem.
Bedankt voor zover..:thumb:
 
En we tetteren nog even verder

Hier ga ik dan weer ff niet mee akkoord (maakt het toch altijd een beetje spannend LOL :D)

Voor zover ik weet zit Windows Firewall enkel in SP2, bij windows XP zelf zat de voorloper van Windows Firewall, de ICF of Internet Connection Firewall. Het oude broertje dus.

James:)
 
p2p programma's blijven hangen

Goedzo!!!
Ben blij dat je het zelf zegt, het is dus toch wel een software firewall, dat die verbeterd is met sp2 is hier niet relevant, want de werking is in grote lijnen hetzelfde gebleven.
Daar gaat het verhaal mijns inziens ook niet om.
Volgens mij dwalen we af van het probleem.
Het gaat er om dat de persoon in kwestie een probleem heeft met p2p software, dat kan door een firewall worden veroorzaakt.
Als dat het geval zou zijn dan dien je te kijken in je logboeken, want dat soort problemen/fouten worden daar meestal met een event nummer weergegeven.
Ook conflicten zijn meestal wel terug te vinden in het logboek.
Mogelijk dat het probleem ook nog heel ergens anders vandaan kan komen zoals het werkgeheugen, zoals wel al eens gebeurt bij te weinig geheugen, of te weinig pagefile ruimte, een andere mogelijkheid kan ook nog eens te weinig opslag ruimte zijn.
Het kan ook zo zijn dat de p2p software zelf voor een conflict zorgt als het niet of niet goed is verwijderd.
Eigenlijk heb ik een gedetailleerde beschrijving van de situatie nodig om een mogelijke diagnose te kunnen stellen.
Met giswerk komen we niet echt verder is mijn idee.
Terug naar je opmerking....
Je hebt ten dele gelijk, net als ik is mijn idee.
Wie nu waarin gelijk heeft is een andere discussie en die hoort ook niet hier plaats te vinden is mijn idee.
Ik meen dat ik best goede ideeen heb, vindt je ook niet?
Groet en succes,
:D
 
Laatst bewerkt:
Re: p2p programma's blijven hangen

Geplaatst door mcp-mario
Goedzo!!!
Ben blij dat je het zelf zegt, het is dus toch wel een software firewall, dat die verbeterd is met sp2 is hier niet relevant, want de werking is in grote lijnen hetzelfde gebleven.
Daar gaat het verhaal mijns inziens ook niet om.
Volgens mij dwalen we af van het probleem.
Het gaat er om dat de persoon in kwestie een probleem heeft met p2p software, dat kan door een firewall worden veroorzaakt.
Als dat het geval zou zijn dan dien je te kijken in je logboeken, want dat soort problemen/fouten worden daar meestal met een event nummer weergegeven.
Ook conflicten zijn meestal wel terug te vinden in het logboek.
Mogelijk dat het probleem ook nog heel ergens anders vandaan kan komen zoals het werkgeheugen, zoals wel al eens gebeurt bij te weinig geheugen, of te weinig pagefile ruimte, een andere mogelijkheid kan ook nog eens te weinig opslag ruimte zijn.
Het kan ook zo zijn dat de p2p software zelf voor een conflict zorgt als het niet of niet goed is verwijderd.
Eigenlijk heb ik een gedetailleerde beschrijving van de situatie nodig om een mogelijke diagnose te kunnen stellen.
Met giswerk komen we niet echt verder is mijn idee.
Terug naar je opmerking....
Je hebt ten dele gelijk, net als ik is mijn idee.
Wie nu waarin gelijk heeft is een andere discussie en die hoort ook niet hier plaats te vinden is mijn idee.
Ik meen dat ik best goede ideeen heb, vindt je ook niet?
Groet en succes,
:D
Ja je bent geweldig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan