P2p

Status
Niet open voor verdere reacties.

nico200

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Geachte lezers,

Wat moet ik doen om mijn computer te beschermen tegen virussen, hackers e.d. wanneer ik een peer2peer programma gebruik? Zijn er extra maatregelen welke ik moet nemen naast de gebruikelijke?

Bij voorbaat dank,
Nico

gewoon geen onbekende bestanden downloaden, voor de rest, heb ik er nog nooit progblemen me egehad, ik zit neit achter een firewall of toch iets

Zorg dat je een goede virusscanner hebt die regelmatig geupdate wordt.

nou..

Het is gewoon belangrijk dat je n virusscanner hebt, maakt weinig uit welk merk, als hij maar up te daten is tegen nieuwe virussen. Enkele goede en bekende antivirus programma's zijn:
-Norton Antivirus 2003 (PRO)
-MC Afee
-PC Cillin
-etc.
Wat ook belangrijk is: een goede firewall, hierbij kun je beter een bekende en goed geteste nemen omdat de verschillen tussen firewalls aanzienlijk groter zijn dan die van virus-scanners. Voor Firewalls kun je denken aan:
-Zone-Alarm(aanrader, er bestaat ook een gratis versie van!)
-Norton Personal Firewall of Norton internet security
-MC Afee Firewall

Dit alles omdat sommige users code's kunnen programmeren in bestanden die je download en zo n beetje met je computer kunnen 'spelen' of n virus erop zetten. Tegen het eerste kun je niet zoveel doen; gewoon alles goed in de gaten houden-->merk je dat er iets mis is; post t gewoon ff op helpmij.nl; zo kunnen we je dan eventueel verder helpen.

Voor nu; veel succes met P2P; and don't forget to SHARE!!!(':thumb:')

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan