p3 plank

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud1980

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
hallo ik heb een p3 mobo met een atx voedingsaansluiting maar ernaast zit ook een aansluiting van een at type maar dan niet een dubbele connector maar een enkele
als ik een atx voeding neem met een 20 polige connector doet hij niks

mijn vraag is of hier iemand mee bekend is en of er op die 2e aansluiting ook een voeding moet worden aangesloten en zo ja (mischien wat veel gevraagd) welke spanningen (ik kan nogal solderen)
bvd ruud

Inprincipe heeft een P3(Pentium 3) voor zover ik weet 1 aansluiting(ATX) nodig voor voeding. Bij de P4(Pentium 4) heb je meestal wel een extra 4-polige voedings aansluiting nodig.

Geen twee voedingen aansluiten! Je gebruikt of een at of een atx.

De at voeding heeft een 220v schakelaar (met snoer)die de voeding en daarmee ook meteen de computer aan (en uit) zet.

De atx voeding zet met de schakelaar de voeding standby (de fan van de voeding draait dan ook niet) en laat de computer uit. Opstarten doe je met een schakelaar verbonden met het moederbord.

sus-sw (suspend-switch) heet die aansluiting, daarop kan een stekkertje zoals ook van ledjes en resetknop naar een maak schakelaar (schakelt zolang die is ingedrukt).

Als je het typenummer van het moederbord weet is het wel op te zoeken waar je wezen moet, maar het staat er waarschijnlijk ook wel op.

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

• sus-sw.gif
    sus-sw.gif
    2,6 KB · Weergaven: 14
ik heb alles geprobeerd maar niets werkt ik denk dat het bord gewoon kapot is
iedereen toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan