p4 2,4ghz@2,8ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

nightrider

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2003
ik heb een p4 2,4ghz nu wil ik die gaan overclocken naar 2,8 of hoger 2,5 en 2,6 draaien stabiel alleen bij 2,8 zodra ik dat met ezclock van aopen instel reboot mijn systeem.
nu denk ik zelf dat mijn videokaart gefoce4 ti 4200 de verandering van de fbs niet aan kan.
weet iemand hoe ik de prosessor kan overclocken zonder dat de videokaart mee gaat?

Wat voor moederbord heb je?
Heb je in het Bios een optie de FSB van je AGP in te stellen?
Op wat voor FSB loopt je CPU nu?
(400/533?)
Wat voor werkgeheugen heb je?

ik heb een aopen ax4c maxII nieuw moederbord
met een programma waar ik de fbs kan instellen die staat standaard op 133 nu op 139 ratio 18.0
dus mijn 2,4ghz is nu 2,5ghz
mijn werkgeheugen is 1gig 333mhz ddr
helaas nog geen 400mhz
weet niet of ik in de bios ook fbs van videokaart kan instellen omdat ik dit alles had geprobeerd met ezclock van aopen
mijn cpu is 2,4 500
in dat programma staat bij agp nu vol/clk 1.500/66.67

het enige wat ik zie veranderen als ik de fbs omhoog schroef is dat dram van 333 naar 347 is gegaan
zou dat het probleem niet kunnen zijn?
want bij agp zie ik niks veranderen

Ik klok liever via het Bios over.
Kijk eens of je daar meer instellingen vind.
Kijk of je instellingen vind om je AGP en memory vast te zetten en daardoor alleen je CPU te gaan klokken.

ik kan de ram wel op 2 zetten dan geeft ie ineens maar 287mhz in plaats van standaard 333
maar wat voor invloed heeft dat op het geheugen?
zou ik op die manier wel weer verder kunnen met clocken
ben bang dat ik het geheugen sloop

Je bent volgens mij nu alleen maar met je geheugen bezig.
Dat is niet echt de bedoeling van het overklokken.
Kijk eens naar je CPU speed instellingen.(FSB)

ja dat weet ik de cpu fbs staat op 139mhz dus 2500mhz
dan geeft dram al aan op 347mhz te zitten hoort op 333 te staan ga ik nu naar 2,8 valt het geheugen uit en reboot het systeem
nu wou ik weten of ik de dram op 2 kan zetten dan geeft ie een lagere waarde aan zodat ik weer met de fbs omhoog kan tot dram weer 333 is maar is dat slecht voor het geheugen als ik hem op 2 zet staat nu op 2.5
weet namelijk niet wat dat precies doet

dat heb ik ook gedaan ik weet dat het cas timing heet van het geheugen ik wil aleen weten of dat schadelijk is voor het geheugen als ik dat langszamer zet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan