P4 3.0 ghz 1 mb cache

• Onderwerp starter Onderwerp starter Easy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Easy

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2004
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc met een intel PERL moederbord erin en een p4 3.0 ghz 1 mb cache processor. De temperatuur van de processor is in rust stand al 50 graden. Mijn vraag was is dit normaal want, ik hoor van andere mensen dat hun processor maar 32 graden is in rust stand.

Greetz
Easy

Lees je de temp in bios of met 1 of ander programm.

1) Zit de processor zelf wel goed?
2) Zit er een goede (geschikte) koeler op?
3) Is er wel koelpasta gebruikt?
4) Heb je een goede luchtstroming in je kast?

ik lees het af met het progje Intel Active Monitor en er zit gewoon de intel cooler op die er bij hoort qwa pasta weet ik niet want heb hem gewoon in de winkel gekocht via pc-prive van me pa.

Laatst bewerkt:
Hoe hoog is de temperatuur als je heftige applicaties draait? Kun je dan nog eens kijken? Verder is het belangrijk als de temperatuur te hoog is dat er een goede luchtdoorstroming in de kast is. Het beste is dan een ventilator aan de voorkant onderin die de lucht naar binnen blaast en een aan de bovenkant achterin die de warme lucht er uit blaast. Uiteraard moet je hier wel plek voor hebben in je kast (of maken ;) ). Kijk even hoe het zit als je heftige applicaties draait zou ik zeggen.

Volgens de geruchten schijnt het vaker voor te komen, die hoge temperaturen bij de Prescott processors.
Hoewel ik 50 graden erg hoog vind als'ie niks moet doen.
Speel bijvoorbeeld eens een fatsoenlijk spel voor een kwartier tot een half uur, en als je gestopt bent met het spel, even kijken wat de temperatuur dan is.

Inderdaad, om de temperatuur in je kast omlaag te krijgen is het plaatsen van fans in voor en achterkant wel raadzaam...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan