P4, 3Ghz, 70+ C hot or not?

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij helpt dat wel degelijk.
Ik heb ook zo'n voeding, deze zuigt warme lucht weg bij mijn processor, zodat er feitelijk een extra koeler zit.

voorlopig ben ik tevreden met mn temperaturen, maar misschien is het iets voor later.

leon

Een goeie voeding moet allereerst voldoende stabiel zijn, en genoeg vermogen kunnen leveren aan de benodigde onderdelen van je pc.
DAT is wat een voeding moet doen.
Ten tweede moet'ie zichzelf, en eventueel de pc voldoende gekoeld krijgen, door de lucht uit de case, langs je voeding zelf door naar buiten te blazen.

Wat een voeding absoluut NIET moet doen, is er leuk uitzien, heeft totaal geen doel.
Sommige mensen worden daar blijkbaar wel geil van (hun volste recht) maar het is geen vereiste.

Tegenwoordig als je een redelijke pc hebt, zoals een P4 van 3 Ghz, dikke videokaart, etc... zul je al snel moeten denken aan een voeding van zo'n 400 watt, en of'ie nu blauw is, verchroomde tralies heeft (???) of licht geeft, da's allemaal bijzaak...

Ik heb me zo al eens een hoop ellende op mijn dak gehaald, voeding kon het niet meer trekken, maar voordat ik dat eens gevonden had...
Heeft veel geld gekost.
Nu, met een voeding van 650 watt hoef ik daar niet meer bang voor te zijn...

ik ben het helemaal met je eens, het uiterlijk van de voeding is inderdaad bijzaak. ik zie het meer als het wassen van je auto, (niet dat ik er een heb, maar dit terzijde). je hebt een auto om je te vervoeren, hij rijdt niet beter wanneer hij moddervrij is. maar wanneer je op je wagen gesteld bent dan is het ook leuk om aandacht aan zijn uiterlijk te besteden. alleen moet ik wel toegeven dat het opfraaien van pc onderdelen op zich een nutteloze zaak blijft wanneer deze niet zichtbaar zijn doordat ze in de case zitten. opleuken van onderdelen heeft dus enkel zin wanneer ze in een case met een window zitten. vandaaar ook mijn antwoord dat dat iets voor later zou zijn.

leon

ja en dan moet de pc ook nog in zicht staan.

Bij mij staat ie in een kast, dan zie nog niets... :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan