P4 of Celeron D?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Buzza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Buzza

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
hallo,

Ik heb een Celeron D en een Pentium 4 liggen.

Ik ben van plan om van alle onderdelen die ik hier heb liggen een ''soort van'' game PC inelkaar te zetten, niks extreems. Nou vroeg ik me dus eigenlijk af, welke van deze 2 is beter voor gamen? Ik hoor van veel mensen dat de P4 beter is, maar sommige zeggen dat de Celeron D heel anders dan de normale Celeron is, en daarom een stuk beter dan deze P4.

Verder heb ik ook gekeken naar CPU Charts, maar ik kan geen enkele chart vinden die Celeron D vergelijkt met de bovenstaande P4, alleen de normale Celeron.

Laatst bewerkt:
De pentium 4 werkt over het algemeen een stuk beter voor gamen. er zijn nog weinig games op de markt die tegelijkertijd gebruik kunnen maken van de beide cores in een dual core processor, als het op gamen aankomt vergelijk je hier dus eigenlijk een single core celeron met een single core pentium 4, uitkomst van die vergelijking zal voor zich spreken

celeron of pentium

Als ik jouw was was ik gegaan voor een Athlon of Een pentium 4

Maar Athlon is goed voor games over het algemeen,
http://tweakers.net/

hier word van alles en nog wat getest, ook verschillende processoren
kan je direct zien, wat voor jouw het beste is.:thumb:

geen celeron, te weinig cache, en te sloom en kijk ook een beetje vooruit, je wilt dat de pc een aantal jaren meegaat, .
Vergeet de celeron, mijn p4 2.ghz draait sneller dan een celeron met 2.93 ghz,

En vergeet niet ook een goed moederbord te halen, en goed geheugen, met een hoge snelheid, en je geluidskaart kan je eigen pc ook langzamer maken, kies dus zorgvuldig je hardware, Goede videokaart natuurlijk ook. Minimaal 1.gig aan intern geheugen

kunnen we samen even gaan kijken wat het beste voor je is, Deal

Laatst bewerkt door een moderator:
Sportiev,

Het kan zijn dat ik de vraag anders lees dan jij maar volgens mij heeft Buzza alle spullen al liggen en wil daaruit de het beste halen. Dus geen nieuwe aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan