P4 sneller maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yell@

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Berichten
98
Hoi,

Ik heb een P4 gekregen waar maar 128 MB (Sdram 168 pins) in zit. Ik wil graag de PC wat sneller maken en ga waarschijnlijk 512 MB extra geheugen bijkopen. Wordt je systeem hier merkbaar sneller van? Er zit namelijk ook een "oude" 10 GB harde schijf in, kan deze ook voor vertraging zorgen of is het puur het geheugen icm processor wat de snelheid bepaald?

mvg,

Yell@
 
Snelheid wordt in beginsel bepaald door het type en model processor, de bussnelheid (zeg maar de "data-doorvoer-snelheid") van het moederbord en de hoeveelheid (en bussnelheid van het) geheugen.

Maar voordat je iets aan dat ding gaat doen… spendeer er vooral niet teveel geld aan. Een P4 met 128Mb is zoiets als een VHS-videoecorder, het werkt prima, maar anno 2007 het is behoorlijk achterhaald.

Anyway…. 128MB geheugen is natuurlijk niks. De gemiddelde telefoon heeft tegenwoordig meer geheugen, dus alles wat je daaraan doet, zal de snelheid zeker ten goede komen. XP (ik neem aan dat dat je dat gaat gebruiken) heeft bovendien toch wel 512MB om een beetje lekker te draaien. Het lukt wel met minder, maar vraag niet hoe.

De harde schijf zal de snelheid van de pc echt niet beïnvloeden, tenzij je van plan bent om voortdurend met serieus grote blokken data te gaan slepen. Neemt niet weg dat 10Gb niet heel erg veel is.

Wat ik al zei… spendeer er niet teveel geld aan. Dat ding is antiek, en het geld niet meer waard. Als je een beetje zoekt, heb je voor 300 tot 400 euro een slinternieuw buget-systeem, dat altijd al stukken beter is dan wat je nu hebt.
 
Bdeankt voor de reactie, het is een 2e computer die alleen voor Office en MSN etc zal worden gebruikt. Het enige wat ik ga kopen is meer geheugen en een ontvanger voor het draaloze netwerk.

mvg,

Yell@
 
Meer geheugen zal zeker helpen. Heb je Windows XP? Dan is 128 wel redelijk krap.
 
Als er een PIV in kan is het beestje toch niet zó oud. Die 512 zal de PC absoluut merkbaar sneller maken.
Waar je wel kans op hebt is dat de HDD sloomheid en ruimte je gaan storen.
Kijk of je nog ergens een mooi sneller schijfje op de kop kan tikken. Die zijn niet zo duur meer tegenwoordig, zeker niet voor de kleine aantal GB´s.
 
Als er een PIV in kan is het beestje toch niet zó oud. Die 512 zal de PC absoluut merkbaar sneller maken.
Waar je wel kans op hebt is dat de HDD sloomheid en ruimte je gaan storen.
Kijk of je nog ergens een mooi sneller schijfje op de kop kan tikken. Die zijn niet zo duur meer tegenwoordig, zeker niet voor de kleine aantal GB´s.

Heb je gelijk in, maar voor een PC die alleen gebruikt wordt voor Office en MSN is 10GB in principe genoeg.

Als je een 7200RPM schijf aanschaft zal dit de boel ook nog een stukje sneller maken, vooral met opstarten van Windows en programma's. Het is net wat je zelf wilt, die 512mb is in ieder geval al een stap in de goede richting.
 
Heb je gelijk in, maar voor een PC die alleen gebruikt wordt voor Office en MSN is 10GB in principe genoeg..
Ging me vooral voor de snelheid.

En 10 GB is in principe genoeg als je geen gekke dingen doet. Zou je ermee gaan internetten dan kan het wel snel gaan.
 
Heb je gelijk in, maar voor een PC die alleen gebruikt wordt voor Office en MSN is 10GB in principe genoeg.

Heeeyyy
een metallicafan van het 1e uur???
Zegeens, ik dacht dat dit een nederlandse site was??
Harelbeke is toch Belgie??


Bang your head against the stage
Like you never did before
Make it ring Make it bleed
Make it really sore
 
Heb je gelijk in, maar voor een PC die alleen gebruikt wordt voor Office en MSN is 10GB in principe genoeg.

Heeeyyy
een metallicafan van het 1e uur???
Zegeens, ik dacht dat dit een nederlandse site was??
Harelbeke is toch Belgie??


Bang your head against the stage
Like you never did before
Make it ring Make it bleed
Make it really sore

[offtopic]Ik ben een Nederlander wonende in Belgie en zeker een grote Metallica fan ja :cool:
 
als je ram voledig wordt gebruikt gaat je computter over op gehugen dumps
dat wil zeggen dat een deel van je hdd wordt gebruikt als ram (een soort van)
je hdd moet ijgelijk voor een 4e deel leeg blijven
maar 128 is erg wijnig 98 draait er beter op:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan