P45D3 van MSI, Biosprobleem????

Status
Niet open voor verdere reacties.

kleijnjan

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Vraag, heb zelf een HTPC gebouwd, Hier de specs,
Mobo: P45D3 platinum van MSI
CPU: Q9450 intel
HDD 3 x WD 1 Tb en 1 x 750 Gb met het os, Vista Ultimate 64 bit
Video: 8600 GTS Nvidia
2 Gb reaper DDR3 geheugen.
Bluray speler van LG

LET OP: hier draait het om!!! PSU 500W OCZ voeding!

Nu kan ik niets in mijn Bios veranderen, of ik kom er niet in, dat is een hele lijst, of als ik het verander poef blauw scherm!!!

Verder ziet hij mijn 1333 Mhz geheugen als 1066???????? raar???

Heb ik een voedingsprobleem, moet ik naar een hogere voeding???
Denk dat dat t is maar voor ik 200 euro uitgeef???

HEEEEEEEELP!!!!!

Voor de duidelijkheid hij draait wel netjes maar om nou te zeggen dat hij vliegt (met deze specs!!!!!) nee,!

Nee, de voeding lijkt mij niet het probleem, zeker niet met een bescheiden 8600 kaartje.
Wat de reden wel is, dás een hele goeie. Dat je niet in net bios kunt veranderen is "vreemd". Je zou bijna denken (als je de machine zelf hebt gebouwd) dat er een oud bios in het bios zit (wat bijv. de processor niet herkent) dat je eerst dient te flashen. Aan de andere kant, het is een modern mobo dus je zou mogen verwachten dat het standaard de processorinfo al in het bios moet hebben zitten, kortom, ik heb er zo 1,2,3 ook geen flauw idee van waaróm je niets in het bios kunt veranderen.

Laatst bewerkt:
Tja bios versie 1.0 nu reeds 1.6 beschikbaar, maar ik heb geen flauw benul hoe ik de bios flash, het is een ami bios maar die zoekt een .rom file met amiflash utility en in de bios update zit weer geen .rom file!
Deel wel je mening dat er iets fout zit in de bios, vermoed dat al sinds dag 1 kan hem even (hij staat nl nooit op het internet) live updaten, maar dat niets met de bios. (toch???)

Tja, da's een kwestie van even rustig bij MSI lezen hoe dat flashen in zijn werk gaat.

Laatst bewerkt:
bios geupgrade naar versie 1.6, opstartscherm en alles veranderd mee.
En ja direct 2 veranderingen!
1) geheugen probleemloos naar 1333 te zetten.
2) proccessor wordt wakker zwiert nu vrolijk tussen 2 en 50% gebruik ipv stil op 5% te hangen.

Maar alle andere instelling op auto en NIET TE VERANDEREN!

Cpu voltage ed

Maar ja wel een hele verbetering!

Het werkt!!!!!!! ff booten kijken Cpu op 13,5 volt, mem op 1,8 enne start lekker niet meer op. reboot clear bios, cpu op 1,3 v en start op ff kijken, maarre bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan