P4C800 Deluxe sound probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tranzy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2001
Berichten
43
Ik heb een klein probleempje.

Ik heb een speakerset van Altec Lancing ADA 995. Behoorlijk duur setje met waanzinnig goed geluid. Het probleem is het volgende:

Voorheen had ik een audigy kaart met een SPdif uitgang en een front/rear speaker uitgang. Mijn speaker set bestaat uit: Subwoofer, Centerspeaker, 2x front en 2x rear. vanuit de subwoofer komen 3 snoeren. Sub/Front/Rear. Alle speaker lopen via de subwoofer.

Ik heb alleen de front aan gesloten ...die rear speakers kon ik niet meer kwijt.

Normaal sloot ik de gele(SubW) stekker aan op de SPdif uitgang op de Audigy en de front/rear op de front/rear van de kaart. Dit werkte prima.

Nu heb ik een nieuw systeem:

Asus P4C800 Deluxe
P4 3 Ghz FSB 800
2x 512 Twinmos DDR400
Antec Plus 1080AMG Kast.
Dit alles draaiende onder Windows XP Pro SP1 met drivers van de Asus CDrom.

Op dat moederbord zit een onboard geluidskaart. Maar deze heeft 4 ingangen: Mic, line-in en line-out (mini-jack) en 1 Spdif(tulp).
nu heb ik al allerlij variaties geprobeerd om mijn speakers aan te sluiten..zowel software(wizard soundmax) als hardware matig maar verder dan geluid uit mijn Center speaker en Subwoofer kom ik niet.

Ik krijg met geen mogelijkheid geluid uit mijn front speakers.

Heeft iemand een id-tje ?
 
Het meeste heb je zelf al geprobeerd.
Kijk even op de website van je moederbord (of boekje) en anders een belletje naar je leverancier.
 
Als je de drivers juist hebt geïnstalleerd zie je rechtsonder een blauw vierkantje met een pijltje, start dat programma (Soundmax Mixer) op.

Linksboven vind je een aantal icoontjes waaronder een moersleutel, klik daarop en kies het tabblad "luisteromgeving". Linksboven moet je de layout op 5:1 zetten. In het tabblad "General" moet het vinkje voor de SPDif wel aangevinkt zijn.
 
Spdif ? .... mijn ervaring daarmee is dat ik dan meestal geen geluid meer uit mijn speakers krijg ... dit was met de audigy het geval.

En in de gebruiks aanwijzing wordt vermeld dat ik de roze (mic) als sub/center moet gebruiken en de groene als front(line-in) en de blauwe als rear (line-out).
Maar dit werkt dus niet :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan