p4s8x-x maximaal prosessor

Status
Niet open voor verdere reacties.

eduard33

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Ik heb een Asus P4s8x-x modo. Deze draaid nu met 1.8 ghz processor maar ik wil sneller en graag een 3.0 ghz er in zetten. Maar kan dat? En schiet ik er met snelheid wat mee op?

Dit is mijn systeem nu: P4s8x-x, 1.8 ghz processor, 1 gb geheugen op pc2700, Ati 9800pro grafische kaart, 250 gb harddisk.

Graag info a.u.b.

Eduard

snelheid gaat er wel redelijk op vooruit maar niet dat je zegt hij is een miljard keer sneller geworden.

misschien kan je evt. upgraden naar een Pentium D of een Duo Core 2 processor

heb je al in het boekje van je moederboard gekeken wat hij aan kan aan cpu???

Van 1.8 naar 3.0 is een flinke stap vooruit,ik heb niet kunnen vinden of jou moederbord dit aan kan,heb je geen boekje?daar staat het ook in!

snelheid gaat er wel redelijk op vooruit maar niet dat je zegt hij is een miljard keer sneller geworden.

misschien kan je evt. upgraden naar een Pentium D of een Duo Core 2 processor

:confused: Op een socket 478?

En er kan maximaal, een 3.06mHz proc in, maar veel zul je er niet van merken, ondanks bovenstaande opmerkingen, de snelheid van een computer, is van meer onderdelen afhankelijk, vooral de geheugenbus, en de frequentie daarvan, i.c.m. het geheugen.

Overigens zijn er niet zo veel cpu's meer te vinden, met socket 478.

Bedankt!!

Bedankt voor julie reacties! Ik denkt dat ik toch maar ga kijken of ik via marktplaats of via tweakers.net een andere CPU kan vinden. Ik heb geen boekje meer van het mobo. Moet er nog een jaar mee doen voordat ik een geheel nieuwe computer ga kopen zodat deze naar mijn zoon kan gaan. Maar een laatste update kan deze computer nog wel hebben. Dus opzoek naar een 3.0 ghz CPU!

Iedereen vriendelijk bedankt en als julie nog meer tips hebben...laat het me weten.

Eduard :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan