P55 Moederbord, "4.00Gb (1.99Gb Usable)"

Status
Niet open voor verdere reacties.

tintilla

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Hoi,

Ik weet dat rond heel internet dit probleem voorkomt en er al veel topics over bestaan, maar ik ben daar niet wijzer ermee geworden.
Ik heb een P55 Asrock Extreme Moederbord met 2x2Gb ValueRam van Kingston.
Bij het opstarten schakeld mijn bios ook niet op Dual Channel mode. Wat zijn de oplossingen voor?

Wat dingen van mijn Systeem:
Intel Core i5 750
Asrock P55 Extreme
Windows 7 Ultimate build 7600 64Bit
Kingston Valueram 2x2Gb 1333mHz
Zalman CNPS10X Quiet
Samsung SpinPoint F3 1TB

Overal op mijn computer staat er dat er 4Gb Werkgeheugen aanwezig is maar er wordt maar 2gb benut omdat mijn computer niet overschakeld naar Dual Channel Mode

Al geprobeerd:
-Ram opnieuw ingeplugd
-Andere ram gebruikt
-Cpu Cooler minder vast gezet
-Bios helemaal up-to-date (1.80)
-Windows repair / (opnieuw geinstalleerd)
-Ram in andere slots ook al geprobeerd
-Als ik thuis ben probeer ik mijn bios te downgrade naar 1.60 dan kan ik "Remap Memory" op Enable zetten.
dit staat automatisch al op enable.
- Ook las is ergens dit: Je geheugen zou op 1,5v moeten draaien op 1333 MHz met timings 9-9-9-24. Dit ga ik ook proberen. Klopt gewoon in mijn bios.

- Ganged mode op Unganged mode zetten, testen.
Het staat in de Bios maar ik kan het niet vinden, zou iemand mij een screen kunnen geven waar het staat of onder welke catogerie.

Dude het staat automatisch al op enable lees wel ff de tekst, sorry voor dubbel post.

Ik citeer je:

-Als ik thuis ben probeer ik mijn bios te downgrade naar 1.60 dan kan ik "Remap Memory" op Enable zetten.
dit staat automatisch al op enable.

hiermee was ik even in de war maar ik wilde alleen maar even aangeven dat dit bij mij werkte

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan