P5V VM DH doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
mijn asus moederbord doet vreemd. Ik heb al in de bios zitten neuzen maar kan niets vinden waar ik iets met "wake up on usb" moet disablen.

Als ik mijn computer met xp of vista uitzet, en ik raak de muis aan of het toetsenbord, beide usb, start hij opnieuw op. Soms ook zonder dat er iets of iemand in de buurt is start hij opnieuw op. Ook met een usb draadjesmuis en toetsenbord geprobeerd, maar heb dan precies hetzelfde.

Oplossing is de stroom van de voeding uit te schakelen, maar dan heb ik een volgend probleem als ik de voeding weer aanzet: de pc boot dan niet meer. Alle schermen komen voorbij, maar op het moment dat windows vista moet opstarten, of de melding zou moeten krijgen dat er geen bootsector is gevonden, krijg ik een witte knipperende cursor. 1 of 2 keer herstarten en dan komt het OS weer. Batterij is vervangen maar dat heeft ook niet geholpen en de bios instellingen staan nu op default.

Laatst bewerkt:
kijk in de bios voor wakeup on mouse keyboard zet deze optie dan uit.

kijk in de bios voor wakeup on mouse keyboard zet deze optie dan uit.

Alles daarin staat op uit, alleen er staat geen wake up on mouse/keyboard on usb maar on ps2. Er zijn geen mogelijkheden om wake on moue/keyboard on usb. Het hele woord "usb" komt niet voor in de power tab.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan