acceptgiro
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 29 apr 2007
Hallo mensen,
Ik bezit een pc met de volgende onderdelen.
1x P4WDH Deluxe moederboard
1x ATI x1950 pro videokaart
2x WD 10.000 rpm raptor (150)
2x WD 7200 rpm (300)
2048 MB Ram kingston
Hiper voeding
--------------------------------------------
Op het moederboard zitten 6 sata connectors.
-sata 1, sata 2, sata 3, sata 4.
-EZ_raid 1, EZ_raid 2.
Sata 2 zit bij de processor voor externe drives.
Nu heb ik altijd maar 1x raid 0 gehad met die raptors maar wil nu die andere 2 WD's ook in raid 0 hebben. Dus 2x raid 0 met de volgende indeling.
raid 0 met 2 partities ieder deel 50% (raptors) xp op C en Vista op D.
raid 0 met 3 partities deel 1 40%, deel 2 40%, deel 3 20%.
vraag 1:
alle schijven standaardschijf laten zijn? heb nu perongeluk mijn raid 0 die al draait naar een dynamische schijf geconverteerd en opnieuw opgestart. Alles werkt wel maar heb geen idee waarom ik dat geconverteerd heb of waarom het zou moeten.
vraag 2:
Waar moet ik welke sata kabel van welke schijf op prikken. Nu op sata 1 en sata 3 raid 0 met de rapotors. Als ik die WD's wil raiden waar moeten die dan want sata 2 is niet voor zo iets en werkt niet en in het boekje is het echt niet duidelijk voor mij.
EZ backup een optie? Ik heb de jumper van het mob. zo gezet als het boekje zegt dat het moet. [x][ ] [ ] voor raid 0. (voor raid 1 default [x] [ ] [x] )
Kan iemand mij dit adviseren? hoe ik 2x raid 0 maak en of het uitmaakt dat mijn boot schijf deel 1 van de raptors met windows xp nu dynamisch is. Ik wil namelijk zometeen vista op deel 2 van de raptors gooien maar wil het nu in 1x goed doen.
groetjes en enorm bedankt.
Alex
Ik bezit een pc met de volgende onderdelen.
1x P4WDH Deluxe moederboard
1x ATI x1950 pro videokaart
2x WD 10.000 rpm raptor (150)
2x WD 7200 rpm (300)
2048 MB Ram kingston
Hiper voeding
--------------------------------------------
Op het moederboard zitten 6 sata connectors.
-sata 1, sata 2, sata 3, sata 4.
-EZ_raid 1, EZ_raid 2.
Sata 2 zit bij de processor voor externe drives.
Nu heb ik altijd maar 1x raid 0 gehad met die raptors maar wil nu die andere 2 WD's ook in raid 0 hebben. Dus 2x raid 0 met de volgende indeling.
raid 0 met 2 partities ieder deel 50% (raptors) xp op C en Vista op D.
raid 0 met 3 partities deel 1 40%, deel 2 40%, deel 3 20%.
vraag 1:
alle schijven standaardschijf laten zijn? heb nu perongeluk mijn raid 0 die al draait naar een dynamische schijf geconverteerd en opnieuw opgestart. Alles werkt wel maar heb geen idee waarom ik dat geconverteerd heb of waarom het zou moeten.
vraag 2:
Waar moet ik welke sata kabel van welke schijf op prikken. Nu op sata 1 en sata 3 raid 0 met de rapotors. Als ik die WD's wil raiden waar moeten die dan want sata 2 is niet voor zo iets en werkt niet en in het boekje is het echt niet duidelijk voor mij.
EZ backup een optie? Ik heb de jumper van het mob. zo gezet als het boekje zegt dat het moet. [x][ ] [ ] voor raid 0. (voor raid 1 default [x] [ ] [x] )
Kan iemand mij dit adviseren? hoe ik 2x raid 0 maak en of het uitmaakt dat mijn boot schijf deel 1 van de raptors met windows xp nu dynamisch is. Ik wil namelijk zometeen vista op deel 2 van de raptors gooien maar wil het nu in 1x goed doen.
groetjes en enorm bedankt.
Alex