P8Z68-V LE Irritant geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qlimax1989

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2011
Hi, Last week i purchased the P8Z68-V LE from my local computer store. I've had no problems installing or what so ever but i've always noticed an annoying buzzing sound coming from the motherboard where the CPU is located.

I have no errors in bios or windows what so ever. This problem does NOT occur in BIOS or in windows safe mode. Now the funny thing is , while i wanted to record the sound with my webcam (only record device i have) i launched up the Logitech Webcam Software to make the video and suprisingly the sound stopped?

The sound is really high tone morse code ish , not THAT loud but loud enough to hear it.

System:

P8Z68-V LE
i5 2500k
MSI Twinforz 560 GTX
8GB Ripjaws RAM

Greetz Pieter.

-------------------------------

Hallo iedereen, heb een probleem met mij moederbord.

Dit heb ik gepost op het ASUS help forum , maar daar zeiden ze dat het probleem aan de voltages van het moederbord lag , en dat ik zou de PC winkel moeten contacteren.

Nu heb ik wel niet veel zin om mijn moederbord RMA op te sturen anders zit ik zonder PC voor een maand :confused:.

Is er een andere oplossing?

Groeten.

Welkom op Helpmij....:thumb:

Ga je dit nog vertalen voor ons?We zijn een Nederlands forum dus...;)

Oke geen probleem:

Vorige week heb ik een moererbord ASUS P8Z68-V LE aangeschaft , alles ging vlot bij de installatie , niks van problemen of errors.

Ik heb wel altijd vanaf het begin een zeer irritant hoge toon morscode achtige toon van waar de CPU zich bevind gehoord. Het gaat op en neer , geen constante toon.

Dit "gepiep" gebeurt enkel in windows , NIET in bios of windows safe mode.

Ik heb dus geprobeert het geluid op te nemen met mijn Logitech Webcam (enige manier) en toen ik de Logitech Webcam Software opstarte ging het geluid plotseling weg? Zeer vreemd dus.

Systeem:

P8Z68-V LE
i5 2500k
MSI Twinforz 560 GTX
8GB Ripjaws RAM

Alles is nieuw aangekocht.

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Opgelost!

CPU kreeg te weinig voltage. Kon dit zien door CPU Z te gebruiken , core speed was 1,6mhz terwijl ik 3,4mhz heb.
Telkens ik de CPU onder stress zette stopte het gepiep (webcam activeren).

C1E + speedstep in bios settings uit gezet en voila geen gepiep meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan