P8z68-v pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papaul87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Dag luitjes,

heb onlangs een asus p8z68-v pro bordje gekocht maar zit met enkele vraagtekens.
in de handleiding staat dat wanneer de tpu schakelaar omhoog staat deze ingeschakeld is, maar daaronder staat wanneer het tpu ledje brand dat deze dan pas is ingeschakeld, uiteraard is dit tegenstrijdige informatie.
als ik bij de epu switch kijk dan staat deze aan wanneer het ledje brand dus ik ga ervan uit dat dat bij de tpu ook het geval is.

iemand ook dit moederbord en enig idee?

dan heb ik nog iets is het de bedoeling dat de tpu switch op "on" moet staan wanneer ik de oc tuner gebruik, want als ik de tpu switch op "off" heb staan (wanneer het ledje dus niet brand) en ik de oc tuner in het bios activeer dan valt mijn computer telkes 1 keer uit bij het opstarten, vindt dit nogal vaag.
gebeurt niet wanneer switch op "on" staat.

hopelijk vinden jullie het nog enigzins duidelijk wat ik bedoel

alvast bedankt,

Paul

Ik begrijp je precies. Het is een beetje dubbel denk ik.

TPU is kort gezegd een automatische turbo.
EPU is een automatische energiebezuiniger (kort door de bocht dan).

Het is zeer tegenstrijdig om zowel het maximaal haalbare uit je pc te willen persen en tegelijkertijd het energieverbruik zo laag mogelijk te houden. Ik heb daarom alleen de TPU aangezet. Rare is idd dat nadat ik dit gedaan heb mijn pc ook 2 keer nodig heeft om op te starten. Heb hier nog niet echt iets op gevonden maar zal eens dieper kijken op de asus site (waar ik al niks kon vinden).

Als je de tpu of epu switch aanzet, gaat er bij mij wel degelijk een lampje branden. Tis neit tegenstrijdig, maar een makkelijke methode om te zien of de switch aan of uit staat.

Dubbele Start

Hey mannen!

Ik heb sinds gisteren ook men nieuwe pc met als moederbord de ASUS P8Z68 DELUXE en heb dus hetzelfde probleem als jullie met dat dubbel heropstarten :s vind het niet zo gezond eerlijk gezegd dus daarom is mijn vraag , hebben jullie hier al een oplossing voor gevonden ?

Hopend op een positief antwoord :)
MVG Jens

Als t goed is staat de oplossing al in post 1 vermeld. Als je de tpu en epu uitschakeld is er niets aan de hand. Als ik de epu uitschakel en tpu inschakel en in de bios oc niet aanzet, start de pc ook in 1 keer door. Volgens mij doen ze dus een beetje hetzelfde en is het een soort gimmick. Volgens mij doen de tpu switch en oc settings op het mobo hetzelfde en gaat het daarom verkeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan