Paar laptop vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik heb even 2 vraagjes:

1:) Hoe houd ik mijn laptop het beste koel, dus wat kan ik het beste kopen om hem zo koel mogelijk te houden.

2:) Ik reis vaak met de trein, etc. en dan best verre afstanden, maar hoe kan ik het beste mijn accu zo lang mogelijk mee laten gaan?

1. Niks bijzonders, gewoon de koeling die erin zit en voldoende ruimte om het apparaat heen houden.

2. - Accu helemaal leeg gebruiken en dan pas weer opladen en niet tussendoor opladen.
- Als je op netstroom zit de accu eruit halen.

Je laptop koel houden? Dat ding wordt niet kokend heet. Het enige wat warm kan worden zijn je normale onderdelen maar die worden gewoon gekoeld zoals in elke PC; als je veel programma's hebt draaien zal je ventilator gewoon draaien en de boel koel houden. Ik kan geen extra tips geven.

Het is verstandig om na aanschaf te batterij (in zoverre ie ie opgeladen) helemaal te ontladen en weer volledig te herladen en weer te ontladen en herladen. De één zegt dat dit 2x moet, de ander 3x. Maar doe het een aantal keer; het schijnt beter te zijn voor je accu. Ik hoor ook vaak dat als je thuis met je laptop werkt; en je legt 'm aan het elektriciteitsnet, je de accu er beter uit kan halen; dat schijnt beter te zijn maar ik hoor anderen hier weer andere dingen over zeggen. De gemiddelde accu gaat ergens tussen de 1,5-2,5 uur mee, er zijn natuurlijk uitzonderingen. Schilt eraan wat je doet achter je laptop (hoeveel programma's draai je); wat voor instellingen (beeld; elke laptop heeft een zuinigheidsstand voor beeldscherm); bespaart energie en het type accu natuurlijk.

Dit zegt mijn HP handleiding op de pc:

De HP gebruikershandleidingen bevatten adviezen voor gebruik en opslag van elk model accu. Andere verstandige adviezen zijn:

Bewaar Li-Ion accu's bij een temperatuur tussen 10°C en 25°C, met een lading tussen 40% en 60%.

Stel accu's niet gedurende langere perioden bloot aan hoge temperaturen. Langdurige blootstelling aan warmte (bijvoorbeeld in een warme auto) versnelt de achteruitgang van de Li-Ion cellen.

Verwijder de accu als de notebookcomputer langer dan twee weken wordt opgeslagen (uitgeschakeld en niet aangesloten op netvoeding).

Verwijder de accu uit de notebookcomputer als de computer langer dan twee weken continu op netvoeding is aangesloten (direct in een stopcontact of via een dockingstation).

Gebruik een accu met de hoogste opgegeven capaciteit (Ah) als u de notebookcomputer met de accu wilt gebruiken voor zware applicaties.

Kalibreer de accu periodiek, op basis van het gebruiksmodel. Bij normaal gebruik moeten accu's minimaal eens per drie maanden worden gekalibreerd. Een accu die vrijwel nooit volledig wordt ontladen moet ongeveer eens per maand worden gekalibreerd.

U moet geregeld HP Battery Check uitvoeren. Raadpleeg voor meer informatie over dit hulpprogramma Accustatus controleren met HP Battery Check.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan