Paar onderdelen upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aerath

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Hoi,

Ik zat te denken om een nieuwe processor, moederbord en ram geheugen te kopen - en eventueel nog iets anders wat goed zou kunnen zijn en als ik nog geld over heb, zoals een koeler ofzo.

Voor processor wil ik een goede quadcore hebben die te betalen is.
voor ram geheugen wil ik ook wat fatsoenlijks hebben want ik heb nu 2gb ram geheugen maar dat is van packard bell standaard zo'n crap.
Voor moederbord iets wat ook compatible is met mijn videokaart (de ASUSEAH 4850)

Ik heb een voeding van 500 watt en een budget van zo'n 300-350 euro. Wat zouden jullie mij aanraden? Mijn doel is met name om world of warcraft te spelen met fatsoenlijke fps. Ik speel op 1680x1050 resolutie. Ook zou ik graag kunnen overklokken - misschien hier nog wat tips bij?

Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, maar zou je me kunnen vertellen hoe groot het verschil is tussen die 2? en of het veel uitmaakt hoe goed dat ram geheugen is? Ook - zou je me nog een koeler of iets anders erbij aanraden? zoals geluidskaart misschien, of heeft het moederbord een ingebouwde geluidskaart?

moederbord heeft natuurlijk geluid.

Wat het verschil is?

DDR3 en de snelste AM3-processor
vs
DDR2 en de snelste AM2-processor (welke maar een beetje trager is dan de duurdere processor)

Scheelt toch bijna 50 euro.

Overigens kan een AM3processor ook op het AM2-moederbord. Alleen is het prijsverschil dan niet zo groot meer...

Een am2-processor kan niet op een am3-moederbord.

Dus wat ik denk nu is DDR3 + AM2 dan kom je toch op een redelijk bedrag uit he - gaat dat goed samen? en zou eventueel nog iets van crossfire werken met een videokaart van HD 4850 wat ik heb?

Met de duurste optie heb je een moederbord waar prima een 2e hd4850 op kan.

De andere is niet verstandig. Het 2e pcie-slot is te traag.

Nog een ding. Ik las net nog een keer je bericht en zag dat je een standaard Packard Hell had. Heb je ook die kast nog, want ik weet niet of een ATX-bord in een PB-kast past.

Hmm, on second thought, laat dat crossfire gebeuren maar zitten. Ik denk niet dat dat wat gaat worden. Ik ga liever voor wat meer koeling en meer overklok capaciteiten. Dus zou het samengaan als je 4gb DD3 pakt met dat goedkopere moederbord en dan kan ik daar eventueel allebei de processoren erop doen? niet tegelijk maar dat ik kan kiezen :P Ook nog, weet je misschien fatsoenlijk koeling? Iets wat niet te groot is zodat het je hele kast beslaat en het geluid maakt van een helicopter...

Nee dat kan niet.

Het AM3-moederbord dat ik koos is al een van de goedkoopste am3-borden. Het verschil tussen AM2 en AM3 is DDR2 vs DDR3-ondersteuning

mm ok dan ga ik denk ik wel voor Am3 + dd3. Ik was van plan om zeg maar mijn hele packard hell systeem te vervangen :P Ik heb als het goed is nu alles vervangen dan behalve het beeldscherm en de harde schijf. Die ben ik ook niet van plan te vervangen. Dus dat laatste pakketje denk ik dat ik dan pak.

Dan nog een vraagje, Ik heb nu deze dingen in mn pc:

Mainboard : PACKARD BELL BV PT890T-PM
Chipset : VIA P4M890
Processor : Intel Pentium E2160 @ 1800 MHz
Physical Memory : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Video Card : ATI Radeon HD 4800 Series (HD4850)
Hard Disk : ST3320820AS (320 GB)
Hard Disk : WD (500 GB)

Hoe groot denk je dat het verschil zou zijn met 4 gb ddr3 ramgeheugen i.p.v 2gb ddr2 en van een E2160 naar een van de nieuwste quadcores? en dan kan ik die natuurlijk nog overklokken naar zo'n 4ghz ofzo?

Wat ik dan wel nog graag erbij zou hebben is een koeler dus weet je misschien een goeie please? :P

Je wilt niet te groot he? anders zou ik de mugen 2 aanraden. Maar die is te groot.
De scythe ninja 2 is dan een optie. Best een goede koeler.

prestatiewinst van de processor is groot.

Invloed van het geheugen kan ik niet helemaal inschatten. Welke windows gebruik je?
Vista / XP 32 bit kan max zo'n 3 gig gebruiken. Vista 64 /W7 64 bit ook meer.

ja. Maar waarom wil je eigenlijk een kleine koeler. Hoe groter hoe beter he... (grofweg)

gewoon zodat hij niet overhit raakt, of zou de standaardkoeler op die processor al genoeg zijn? Want een vriend van me zit de hele tijd tegen de 60-65 graden aan met zijn processor en die heeft zich nu ook een koeler gehaald.

De standaardkoeler moet voldoen.

Tja. Heeft die vriend een kleine of een grote kast? En wat voor processor...
60 graden is heel slecht. Zelfs met een slechte boxed koeler. En de boxed koeler van de phenom II is best goed.

ok, dan had ik nog een vraagje over het ram geheugen, want 66 euro is toch wel veel voor ram geheugen. Weet je nog iets anders dat wat goedkoper is van ram geheugen dd3 ? of zou dat erge gevolgen hebben voor de kwaliteit? Heb er waarschijnlijk wel het geld voor maar heb toch liever wat goedkoper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan