paar vraagjes over kompozer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nagelsan

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Inmiddels ben ik druk bezig te sleutelen aan de eerste pagina van mijn website.
Nu is dat ook de lastigste natuurlijk, want de volgende pagina's moeten er qua layout hetzelfde uit zien.
(dat is meestal hahaha)

Op zich is mijn eerste pagina af, dwz, de links naar de volgende pagina's moeten nog geplaatst worden, hier staat nu enkel lege tekst.
Maar dan moet ik uiteraard eerst de andere pagina's maken.

Toch klopt het niet helemaal.
Ik krijg de foto's niet perfect uitgelijnd enzo, alles staat op het oog eigenlijk goed, toch als je heel kritisch kijkt, zie je dat het niet helemaal je van het is.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb met laagjes gewerkt, zodat ik alles gewoon kan neerzetten waar ik dat wil.

Wie heeft er nog goede tips die ik hierbij kan gebruiken?
Ik snap het html een klein beetje, dwz dat ik alles wat ik gedaan heb kan terug vinden.
Hoe ik het echter daar moet aanpassen (zodat het ook werkt) weet ik niet.

sorry weer voor mijn typische beginnersvragen.
Maarja, dankzij jullie hulp, kom ik steeds verder.

Sandra

Ik krijg de foto's niet perfect uitgelijnd enzo, alles staat op het oog eigenlijk goed, toch als je heel kritisch kijkt, zie je dat het niet helemaal je van het is.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen.
In dit soort situaties is hulp bieden moeilijk zonder de exacte code te kennen.
De code in zijn geheel posten (html en evt css) betekent dat wij die dan zelf moeten kopieren en in een browser bekijken.

Het handigst is als je je eigen probeersel online kunt zetten
hetzij op de plaats waar het sowieso moet komen (onder je domeinnaam)
maar anders kan het ook op een gratis domein, dat je even voor de gelegenheid aanmaakt (en er zullen meer gelegenheden komen, geloof me).

Ik heb met laagjes gewerkt, zodat ik alles gewoon kan neerzetten waar ik dat wil.
Laagjes = divs ?

Ik zal eens kijken of ik hem vast kan plaatsen.
Moet even kijken hoe dat moet, maar daar zal ik wel uitkomen, zal alleen niet direct binnen 5 minuten zijn ben ik bang.
Ik laat het weten zodra het op internet staat.

P.s. alle tips zijn welkom, dus als je vind dat iets er niet uit ziet, gerust zeggen, maar dan wel graag met opbouwende kritiek hoe het beter kan.
Bedankt alvast, ga ff puzzelen.

Hoi,

Na wat vijfen en zessen, toch wat fout gedaan, is het gelukt om hem op internet te plaatsen.
Het webadres is: www.papegaaienvrienden.nl

Uiteraard is het nog niet af, enkel de link naar het forum werkt al (moet ook nog af gemaakt worden, was een eerste versie)

Alle tekstvlakjes in het groen, moeten linkjes gaan worden naar nieuwe pagina's
Op elke pagina komen drie verschillende afbeeldingen terug, dus steeds andere foto's.
Die foto's moeten exact op 1 lijn komen te staan, wat nu wel min of meer is gelukt.......
Alleen de tekstvlakken krijg ik niet uitgelijnd.

Dus, als je voor mij wilt kijken en zeggen hoe ik dit op 1 lijn kan krijgen, zou dat mooi zijn.
Daarnaast zijn alle tips welkom.

P.s. De index pagina (home) heeft de minste tekst inhoud.
Andere pagina's gaan veel meer tekst bevatten.

Vast bedankt

Groeten sandra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan