paar vraagjes over VBA in kladblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yithel

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
heey mensen,
ik probeer sinds een paar dagen een beetje VBS in kladblok te doen. maar er zijn neit erg veel turorials te vinden, want ze gaan vrijwel meteen over een html versie ofzo. Bij google met notepad of kladblok achter de zoekterm erbij, komt er ook niet veel bij.

nu de vraag aan jullie of iemand hier misschien een goeie tutorial weet. (of mij het een beetje beter kan leren)

mijn eerste scriptjes waren gewone msgboxen, maar nu probeer ik iets te doen met inputbox. Ik heb 2 regeltjes geschreven, en meteen komt er een foutmelding.

dit is de code:

msgbox "hallo", 0 + 4096,"Arthur zegt:"
a=inputbox("Wat is eigenlijk je naam?")(4096)("Arthur zegt:")

In de 2e regel zit de fout rond teken 40 (wisselt met wat ik allemaal invul) ik het aardig wat variaties geprobeert, maar wat ik wil blijft niet lukken.
ik wil dat bovenaan in het balkje staat: Arthur vraagt:
net zoals in de 1e regel. en dus de 4096, dat ie op de voorgrond blijft. nu weet ik niet wat ik fout doe, dat die 2 dingen niet gebeuren.

graag hoor ik wat hierover, en hoop ik een antwoord :)

Mvg Yithel

Wat is het, VBA Visual Basic voor Applications of VB Visual Basic?

ik zou het verschil niet weten....

ik weet dat ik nog best wel noobish ben op dit vlak, maar het is geschreven in kladblok, en opgeslagen als .vbs

err, visual basic script filtje dus

probeer dit:
Code:
a=inputbox("Wat is eigenlijk je naam?",4096,"Arthur zegt:")

hmm, dat heb ik nu geprobeert, maar er komt dan in het invulbalke 4096 te staan :p
maar in het bovenbalkje staat nu wel Arthur vraagt enzo...

maar de 4096 werkt nogsteeds niet, en ik heb er nu dit van gemaakt. wat is hier dan nog fout aan?

Code:
a=inputbox("Wat is eigenlijk je naam?","Arthur zegt:") + 4096

dat ligt eraan wat je met je 4096 wilt bereiken, want ik weet niet waarom je het er neer probeert te zetten :p

ik wil gewoon oefenen met wat waar moet, en waar wel spaties, komma's en andere tekens moeten...

ben nu heel zielig dit aan het schrijven:
Code:
msgbox "Hallo",0 + 4096,"Arthur zegt:"
a=inputbox("Wat is eigenlijk je naam?","Arthur vraagt:") 
msgbox "Leuke naam hoor, "+a,0,"Arthur zegt:"
b=inputbox("Wel eens gedacht over een andere naam? vul hem hierzo maar in.","Arthur vraagt:")
msgbox "Dus je vind "+b +" ook wel een leuke naam?","Arthur Zegt"
msgbox "Dat mag hoor!"

heb overirigens c++ gedownload, raade een vriend me aan...

C is een volledig andere taal, en als je een beetje met VB aan de gang wilt, kan je dat gewoon (en gratis en legaal :p) downloaden van de MS site (Visual basic 2005 - ofzo)

anywho, visual basic zelf is (vind ik) makkelijker te leren dan C, dus als je nog nooit geprogrameert hebt, raad ik je dat aan.

over je vbs-je: maak er dit van:
Code:
Dim a
Dim b

msgbox "Hallo",0 + 4096,"Arthur zegt:"
   a=inputbox("Wat is eigenlijk je naam?","Arthur vraagt:") 
msgbox "Leuke naam hoor, " & a, 0 , "Arthur zegt:"
   b=inputbox("Wel eens gedacht over een andere naam? vul hem hierzo maar in.","Arthur vraagt:")
msgbox "Dus je vind " & b & " ook wel een leuke naam?", 0 , "Arthur Zegt"
msgbox "Dat mag hoor!"

heh

als je vraag opgelost is, zet je de status dan ook opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan