Paar vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Sinds vandaag een nieuwe computer met Vista maar dat levert latijd weer wat probleempjes op die ik nog niet heb kunnen oplossen.

1. Ik heb zowel Outlook2007 als Windows Mail op de PC staan. Het liefst zou ik met Outlook werken maar die geeft de mails heel anders weer dan in Windows Mail en is ook wat trager. Kan ik de weergave van de mails in Outlook identiek maken aan de van Mail?

2. Op mijn oude computer staan nog een boel mails die ik wil overzetten naar de nieuwe computer. Helaas moet ik dat handmatig doen met een USB stick of zo. Hoe kan ik dat het best aanpakken.

Alvast bedankt.

De eerste vraag weet ik geen antwoord op.
Voor de 2e heb ik een handige bijlage geplaatst.
Laat even weten of dit voor Vista ook werkt.

Bedankt Paul, het 2e probleem heb ik heirmee kunnen oplossen.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is mooi.

Ik heb zojuist een windows mail versie kunnen bekijken bij een klant.
Het aanzicht hiervan kun je met office-outlook een heel eind evenaren.
Klik rechts op een kolom en selecteer "Aanpassen".
Nu kun je kolommen toevoegen / verwijderen en verplaatsen.

Maar het specifieke model en kleurstelling van windows mail kun je denk ik niet aanpaseen.

Dat is mooi.

Ik heb zojuist een windows mail versie kunnen bekijken bij een klant.
Het aanzicht hiervan kun je met office-outlook een heel eind evenaren.
Klik rechts op een kolom en selecteer "Aanpassen".
Nu kun je kolommen toevoegen / verwijderen en verplaatsen.

Maar het specifieke model en kleurstelling van windows mail kun je denk ik niet aanpaseen.

Paul, dat is niet het probleem. Wat ik bedoel is dat de opmaak van de berichten die ik ontvang per mail in Outlook verschilt met die van Windows Mail. Vooral berichten met een speciale opmaak (zoals bijvoorbeeld de dagelijkse mails van Tweakersnet) worden in Outlook opgeknipt en met grijze balken tussen de alinea's en plaatjes weergegeven. Terwijl hetzelfde mailbericht in Mail wel in de originele vorm wordt weergegeven.

De vraag is dus; Hoe kan ik Outlook aanpassen zodat de mails identiek worden weergegeven als in Mail.

En daar houdt mijn kennis van Windows mail en Outlook op. Sorry :)

Het is inmiddels duidelijk, Outlook 2007 gebruikt de ingebouwde HTML ondersteuning van Word. We gaan dus weer een flinke stap terug in de tijd, de in Outlook2007 gepresenteerde berichten met opmaak zien er nu niet meer uit. Een aantal nadelen hiervan zijn;

no support for background images (HTML or CSS)
no support for forms
no support for Flash, or other plugins
no support for CSS floats
no support for replacing bullets with images in unordered lists
no support for CSS positioning
no support for animated GIFs

Wederom, bedankt MS voor een duur softwarepakket waarbij we weer terug in de tijd gaan inplaats van vooruit. Straks staat MS nog synoniem voor achteruitgang.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan