• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Paar vraagkes voor mijn EINDWERK (help)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kartingfreak

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Yo,

Ik moet dus een deeltaak Wiskunde maken voor mijn eindwerk (6de jaar Informaticabeheer) in Excel
Ik heb dus de opdracht om allerlei uitkomsten uit te rekenen!
Ik moet dus 4 documenten maken (gn tabbladen) en de leerkracht wiskunde moet alleen 99 getallen invoeren en de klassenbreedte invoeren en het programma moet alles zelf uitrekenen (zoals gemiddelde, mediaan, 68% - en 95%-intervallen,...)
Ik heb nu een vraag!! Hoe zeg ik aan Excel dat hij een getallenreeks uit een andere document moet gaan tellen??

Voor diegene dat de wiskunde nog kennen van op school...deze taak is het onderwerp "Gegroepeerde frequentietabellen"!
Voorbeeld:
Ik heb dus 99 gegevens nodig dus bijvoorbeeld hebben we 9keer 1, 8keer 2, 7keer3,...enzovoort totdat we 99gegevens hebben. (document DATA.xls)
In het document TABEL moet hij dan bij een klasse van bv (1 tot en met 3) alles tellen dus bij ons is da 9 + 8 + 7 = 24!
Dus moet hem zeggen 24!
Maar hoe zeg ik dan dat hij alleen maar die getallen telt? Ik heb iets in gedacht van =Count(if >=1 and <=3 then;count A1:J10;"")
Dus==> tel alle getallen groter of gelijk aan 1 en alle getallen kleiner of gelijk aan 3! als het waar is tel die dan, als het niet waar is tel ze niet
zoiets in diene aard

mvg

Kevin

Laatst bewerkt:
Het is op Helpmij niet toegestaan om huiswerk vragen te stellen. Wat heb jezelf al geprobeerd om dit op te lossen? Tips om in bepaalde richting te zoeken laat ik toe, complete oplossingen zal ik verwijderen.

ik vraag het ni om het op te lossen hoor
das is maar een deel van alle dinges dat ik zelf weet
Dit is het enigste dat ik niet weet in Excel

ik vraag het ni om het op te lossen hoor
das is maar een deel van alle dinges dat ik zelf weet
Dit is het enigste dat ik niet weet in Excel
Prima, maar toch, zie mijn opmerking hierboven.

Zie nu pet...nu antwoord er niemand !!! [modedit]ook vloekende afkortingen zijn niet toegestaan[modedit] kem toch ni gevraagt achter oplossingen?? gewoon naar richting aanwijzers!!

************************:mad:

Laatst bewerkt door een moderator:
dat weet ik wel maar hoe moet je dat doen met een cel verwijzing??
Ik mag daar geen getallen inzetten :s

Toch al bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan