paar vragen over Word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
als ik typ
aan het begin van een alinea A.(spatie)(woord) dan maakt ie daar automatisch een opsommingsteken van en springt in. Waar kan ik dat uit zetten? Want als ik dan de knop Opsommingstekens uit zet is ook de A. weg...

Als ik typ
(woord): (tab)(rest tekst) en deze tekst loopt door over meerdere regels, dan volgt deze tekst de ene keer wèl de positie van de tab (dus blijft inspringen) en de andere keer loopt ie verder gewoon vanaf de kantlijn. Hoe kan dat?

Voor je eerste probleempje is de volgende oplossing :

In de menubalk "Extra" selecteren
Dan "Autocorrectie-opties" selecteren
Het tabblad "AutoOpmaak tijdens Typen" aanklikken

Je hebt dan 3 onderverdelingen :
Bij de 2de "Toepassen tijdens typen" het vinkje weghalen bij "Automatisch genummerde lijst"

Laat je nog iets weten of het lukt !!!!

:thumb: :thumb:

Voor je 2de probleempje, heb je dit in een nieuw document voor of in een bestaand, want de situatie is me niet helemaal duidelijk.:confused:

Hai Marianne, :D

Korten heeft vraag 1 reeds opgelost maar ook ik snap vraag 2 niet!

Dus jij hebt eerst een Woord gevolgd door spatie en tab en dan weer tekst.
Bij het aankomen van de rechtermarge gaat de tekst soms inspringen bij te tabmarkering en de andere keer volgt ie netjes de linkermarge?

Ik heb sowiets nog nooit gezien! Maar ik kan mij voorstellen dat ik het niet zo goed begrijp. (hij hoort gewoon de marge te volgen je bent immers met een Woord begonnen)

Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat het in het opmaakprofiel zit.

Heb je wellicht een documentje waarin dit geval zich voordoet? (en wat je dus op hebt kunnen slaan) (Als het natuurlijk reproduceerbaar is)
Kun je er dan ook een kopie van jou Normal bij doen dan zal ik hier (in 2003) ook eens kijken of ik dat gedrag kan laten gebeuren...

Anders kan ik het (nog) niet verklaren..
See Yah! :thumb:

Hallo Korten, Joost. Ik zal het proberen te verduidelijken:
doc anneke.jpg

ik heb het op mijn eigen pc even nagemaakt.
Hierbij viel mij de stand van de twee schuifdriehoekjes in de liniaal op. Ik ken de functie ervan niet.

Vanmorgen bij degene die het probleem heeft hier niet op gelet dus. Maar zó ziet haar tekst er dus uit. Volgens haar zeggen heeft ze gewoon regel voor regel zó getypt, tussendoor geen instellingen oid gedaan (dus ook niets "verschoven" lijkt me).

Hai Marianne, :D

Zo te zien staat verkeerd om inspringen aan (Schuifdriehoekjes)...deze kun je gewoon terug naar hun plaats slepen. (of in de alineainstellingen op Geen zetten)

Maar ook dan klopt het patroon nog maar gedeeltelijk.
Volgens mij zit er toch iets scheef daar in één van de opmaakprofielen...

Helaas moet ik daarvoor toch echt even het document zien om de echte oorzaak te kunnen vinden.. (je hebt mijn mailadres) ;)

See Yah! :thumb:

Ik ga volgende week weer naar haar toe, zal het dan even op een memstickje zetten en naar je toe mailen.

Via de mail is eea opgelost: zie hier het antwoord van Joost om het verhaal af te maken (met dank aan Joost):

Het is wat ik al dacht verkeerd om inspringen.

Als je veel met handmatig opmaken werkt en niet met profielen (dat is ook moeilijk) dan kom je inderdaad dit soort verassingen tegen.

Het venster “Opmaakprofiel” kan jou toch vaak vertellen wat er op die regel zoal voor speciale opmaak staat.
Dit kun je bijvoorbeeld per ongeluk instellen via een Sneltoets (CTRL+T of CTRL+SHIFT+T (om te verkleinen)

Als ze bovenstaand venster in de gaten houd als ze weer iets raar ziet valt het eigenlijk altijd via de instellingen weer terug te zetten. Dit kun je ook via alineainstellingen uitzetten door de optie Verkeer om op Geen te zetten. (Rechtermuistoets Alinea)

Veel succes ermee!

Joost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan