Paarse gloed op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dani538

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Beste mensen, ik heb een Phillips breedbeeld tv. Heb ik vrijdag 2e hands opgehaald bij een winkel, tot en met gisteravond deed hij het nog prima. Maar nu als ik hem aan zet doet hij het nog goed, maar dan na ongeveer 2 minuten komt er over het hele scherm een paarse gloed, deze gaat vervolgens niet meer weg.
Heb er geen boekje bij zitten. Maar ik snap er niks van, als ik de tv dan weer uit zet en weer aan is hij weer normaal en dan na 2 minuten is de gloed er weer. HELP
Groeten
Daan Hendriks

Heb je soms grote speakers in de beurt van de TV staan? (Magnetisme) Anders terug gaan naar die winkel, ook al is het tweedehands.

Heb je soms grote speakers in de beurt van de TV staan? (Magnetisme) Anders terug gaan naar die winkel, ook al is het tweedehands.

Nou er staat een aquarium in de buurt, een klein boxje van de pc 5.1 systeem een grote speaker op ongv 2 meter en een op halve meter.. maar deze zjin van de radio en staan uit.. jah de radio staat op standbye.. maar gister deed hij wel gewoon..

Speakers geven magnetische straling af, als ze daarvoor niet afgeschermd zijn. Maakt niet uit of de speakers gebruikt worden. Zou toch even naar die winkel terug gaan.

Speakers geven magnetische straling af, als ze daarvoor niet afgeschermd zijn. Maakt niet uit of de speakers gebruikt worden.

Maar goed ik had daarvoor een andere tv en deze had daar totaal geen last van, kan het dan zijn dat deze daar nu wel last van heeft, wat moet ik daar aan doen dan.. de speakers ergens anders zetten..? of werkt dat niet meer.
Groeten

Kan gewoon een probleem van die TV zijn. Ik heb een grote subwoofer op nog geen meter afstand van m'n tv staan. Geen probleem hiermee.

Kan gewoon een probleem van die TV zijn. Ik heb een grote subwoofer op nog geen meter afstand van m'n tv staan. Geen probleem hiermee.

het kan geen kwaad om het te proberen gebruik die dingen eigenlijk toch niet.
Groeten

Uit het bericht kan ik niet afleiden of het om een CRT of ander schermtype gaat.
Een LCD is niet gevoelig voor magnetische straling dacht ik, alleen beeldbuis types.
Magnetisme geeft meestal geen egale verkleuring maar lelijke vlekken en kleurverlopen die bovendien continu aanwezig zijn zolang de bron aanwezig is.

Ik houd het op een electronisch defect, dus: retour naar de winkel.

Ik ging van een beeldbuis Tv uit, gezien het een tweedehands is en wat er in het eerste bericht stond:
ik heb een Phillips breedbeeld tv

Uit het bericht kan ik niet afleiden of het om een CRT of ander schermtype gaat.
Een LCD is niet gevoelig voor magnetische straling dacht ik, alleen beeldbuis types.
Magnetisme geeft meestal geen egale verkleuring maar lelijke vlekken en kleurverlopen die bovendien continu aanwezig zijn zolang de bron aanwezig is.

Ik houd het op een electronisch defect, dus: retour naar de winkel.

Jah het is een beeldbuis.
Denk ook dat het een probleem met de tv zelf is..
hoop hetniet, heb de laatste tijd al genoeg gezeik met tv's, moest een nieuwe hebben vanwege mijn ps3, want mijn vorige pakte de scart mijn ps3 niet terwijl die wel de ps2 enz pakte..
Groeten

Heb nu die boxen verwijderd, en hij staat al ongeveer 10 minuten zonder paarse gloed te draaien. Op hoop van goede zegen dan maar..
Groeten en in ieder geval bedankt voord e moeite

Laat het even weten. Komt het toch weer terug, dan naar de winkel gaan.

zo een paarse gloed had mijn oma ook eens.
een half jaar later was de TV kapot.
er stond wel een kleine luidspreker bij, maar die staat er nu nog steeds en het is geen probleem

Laatst bewerkt:
Jah het is een beeldbuis.
Denk ook dat het een probleem met de tv zelf is..
hoop hetniet, heb de laatste tijd al genoeg gezeik met tv's, moest een nieuwe hebben vanwege mijn ps3, want mijn vorige pakte de scart mijn ps3 niet terwijl die wel de ps2 enz pakte..
Groeten

mag het woord "gezeik" wel gebruikt worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan