Packard Bell DOT S bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

svh101

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Hallo iedereen,

Ik was eens aan het zoeken op de website van Packard Bell naar drivers voor mijn PB Dot S ik zag dus dat er een nieuwe versie van de BIOS is.
Ik heb nu versie: v1.10, ik zit met het volgende
Is het iets waard om mijn BIOS te updaten?
Is het veilig?
En hoe update ik mijn BIOS?

Mvg
Sander

als je geen probleem met je pc/laptop hebt dan zou ik het dus niet doen.
als je niet weet hoe of gaat wat fout is het dag pc/laptop.
maar driver updates kan soms wel wat verbeteren.

Laatst bewerkt:
Dan vraag ik me af waarom ze dan bios updates uitgeven? maar ik kan er geen prestatie verbeteringen uithalen?

Okay ik heb mijn BIOS succesvol ge-updated, maar ik snap niet waarom iedereen zo bang is hiervoor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je BIOS vast loopt tijdens het updaten, of er gaat iets anders mis, kun je je moederbord/laptop weggooien. Hij doet dan niet veel meer. Er zijn sommigen die het weer werkend kunnen krijgen, maar dat is nogal moeilijk vaak.

Wat zijn dan mogelijk de voordelen van het updaten van je BIOS?

Er zijn soms dingen die nog niet ontwikkeld waren toen het moederbord uitkwam. Die kunnen dan wel aangesloten worden maar doen het dan slecht (instabiel/crashes) tot niet. Dan kan een software (in dit geval BIOS) update dat verhelpen. Er zijn soms ook nog wel eens bugs in de BIOS, maar zoals virtuosa al zei, als je computer werkt, is het niet nodig want je gaat verders niks merken.

Kleine bron: http://www.howtogeek.com/136881/htg-explains-do-you-need-to-update-your-computers-bios/

Nou ik weet wel genoeg over het updaten van de BIOS, Ik heb mn laptop z'n BIOS ge-updated ging goed! ben weer blij!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan