Packard Bell EasyNote MH36 vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Hallo,

Mijn ouders hebben een Packard Bell EasyNote MH36-U175NL. Die is inmiddels al heel wat jaren oud, zo traag als dikke ****** en de accu moet vervangen moet worden.

Nu is mijn vraag, zou het het waard zijn daar een SSD in te zetten? bv. Samsung Evo 840/850 EVO? Kan dit überhaupt? Ik wil dan graag gebruik maken van die Disk Magician die de huidige HDD cloned naar de SSD.

Accu heb ik al gevonden.

Of zeggen jullie van. Gooi die maar bij het vuil, en koop een nieuwe laptop?

Graag jullie mening.

Alvast bedankt

Je zou het erin kunnen zetten, maar de vraag is of je het met nut doet. Hij zal er niet zo veel sneller van worden denk ik. Kwa aansluiting en dergelijke kan het (volgens mij) nog wel. Als je het echt wil versnellen zou ik er ook nog extra Ram bij doen. Bij zo'n oude laptop is ook de kans dat hij crash aanweziger. Ik zou het niet doen, maar dat moet je zelf weten.

Bedankt voor je reactie. Hij is inmiddels al een jaar of 6 oud geloof ik. Volgens mij is het nog een wonder dat hij het doet

Hoi,

Is maar de vraag wat je ouders ermee doen eventueel een schone installatie wil ook weleens helpen maar zoals gezegd wat doen je ouders ermee?

Niks zwaars. Puur internet en eventueel wat werk. Maar het zou zonde zijn er 150+ aan te besteden als hij hoogst waarschijnlijk toch de geest geeft.

schone installatie is inderdaad ook een idee. Wat ook al helpt is als je hem schoon hebt gemaakt en hem nog sneller wilt krijgen is - als je dit niet gebruikt - alle onnodige Packard Bell zooi eraf gooien.

Hoi,

Hoogst waarschijnlijk dat zeg je goed maar de ssd is denk ik zo te lezen niet echt nodig ben van mening als je een schone installatie doet dat je ouders daar al heel blij mee zijn
Weet niet wat de accu kost dit even terzijde een nieuw kost allicht meer;)

Hallo

Een betaalbare mogelijkheid voor de batterij is hier :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...ery&rt=nc&LH_PrefLoc=2&_trksid=p2045573.m1684

Mits deze laptop al enkele jaren oud is , deze ook eens stofvrij maken (heatpiperadiator)

Hoe je dit snel/eenvoudig kunt doen , heb ik hier al tot vervelends toe gepost.

Indien de harddisk nog in orde is , te controleren met crystaldiskinfo , zou ik voorlopig niet in onkosten komen ... kun je later nog altijd er in monteren.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan