Packard Bell Easynote MZ35-V-081

Status
Niet open voor verdere reacties.

brambierpul

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Berichten
14
Packard Bell Easynote MZ35-V-081 doet niets meer

Goedendag,
Ik ben in het bezit van een PACKARD BELL EASYNOTE MZ35-V-081 draaiend (of draaide) op WIN XP PRO.
Enkele dagen terug wilde ik hem opstarten. Eerste de stekker van de AC adapter in het stopcontact gedaan en toen merkte ik al meteen iets vreemds op. Het groene led lampje van de transformator begon een 10 seconden te knipperen. Daarna ging die wel branden als normaal. Nu wilde ik daarna de kast aanzetten en merkte toen dat er niets gebeurde. Er brandde geen lampje op de de laptop en reageerde niet op de aan/uit knop.

Nu had ik het vermoeden dat de adapter kapot was gezien deze ging knipperen wat ik nooit eerder heb gezien. Dus heb toen een universele adapter gekocht en deze aangesloten. Maar vervolgens gebeurde er weer niets. De universele voeding ook nog getest op een Acer laptop, en dat werkte wel.

Vervolgens heb ik de originele voeding doorgemeten (dat had ik eerder moeten doen :rolleyes ) en deze gaf gewoon een spanning van 19v. Vervolgens de spanning gemeten die op de aansluiting van het moederbord zit, op dat stekkertje meet ik ook 19v.
Daaruit concludeer ik dat er dus 19v spanning op het moederbord komt en er vervolgens niets meer gebeurd. Dus denk ik dat het moederbord defect is.
Mijn garantie is 3 weken geleden verlopen, en kan hem volgens de telefonische helpdesk (45ct p/m, schandalig :mad:) niet kosteloos opsturen. Dus wil ik eerst kijken of ik het eigenhandig kan oplossen. Met een beetje hulp van u als dat mogelijk is.

Dus heeft nog ideeën voor mij, met mogelijke oplossingen of verder zaken die ik nog kan of moet controleren? Alle hulp is welkom.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Je vermeld niet of deze p.c. slechts "kort" op batterijpack kon werken ...

Eerstvolgende logische "test" = dus ... start deze p.c. eens op zonder interne batterijpack.

Peter
 
Hallo

Je vermeld niet of deze p.c. slechts "kort" op batterijpack kon werken ...

Eerstvolgende logische "test" = dus ... start deze p.c. eens op zonder interne batterijpack.

Peter

Sorry, dat ben ik vergeten te vermelden. Ik heb het al geprobeerd om de laptop zonder accu op te starten. Ook dit heeft geen resultaat.
Hij kan dus ook niet opstarten met alleen de accu. Hij doet helemaal niets.
 
Hallo

Zit de voedingskonnektor nog wel deftig vast op de p.c. ??

Veel voorkomende fout is door mechanische belasting een/meerdere gescheurde soldeerverbindigen .

Deze konnektor zit dan meestal ook los .

Maar .... mits je geen melding maakt van voorgaande fouten "p.c laadt batterij niet op tenzij ik deze konnektor beweeg" is dit waarschijnlijk hier niet van toepassing.

Peter
 
Ja ik heb ook geprobeerd het stekkertje heen en weer te bewegen en dan te kijken of er leven in komt. Maar er gebeurd dan ook helemaal niets :(
Maar iig bedankt voor het meedenken :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan