Packard Bell Easynote overleden

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
307
Mijn laptop PB Easynote G1320 is er mee gestopt.
Na er gewoon op te hebben gewerkt, dicht gedaan waarmee hij dan ook in slaapstand gaat en dit altijd zonder problemen. Nu echter na nog geen halfuur later start de laptop niet meer op. Wat zou het probleem hiermee kunnen zijn?

Bij het indrukken van de starttoets lijkt de laptop gewoon op te starten. De gebruikelijke leds lichten op en nagenoeg direct weer uit, einde oefening (De LED´s bijven wel aan). Er komt ook niets in beeld, dit is en blijft zwart. Gestart met enkel de voeding adaptor, ook enkel met de (volle) accu, met beide en dit alles zonder resultaat. Geprobeerd met de WindowsCD, met een linux liveCD en ook dit zonder resultaat. De laptop blijft wel even wat langer geluidmaken. Dit is van de CD/DVD speler die toch iets probeert te lezen denk ik.

Slecht 1x nog het bureaublad gezien en dit misschien toevallig na een tip. Accu er uit en enkel netvoeding. laptop aan en de aan/uit toets ingedrukt houden tot de laptop uit gaat, voeding los en deze aan/uit toets nog 20 tellen ingedrukt houden. Hierna de voeding weer aansluiten en de laptop aansluiten. Dit zo gedaan en misschien toevallig maar startte mijn laptop door tot aan het bureaublad. Helaas reageerde deze niet meer op het toetsenbord of mousepad, ook niet op de muis via usb aangesloten. Hierna is de truck ook niet meer gelukt.

Extra geheugen er uit gehad en ook zonder resultaat. Harde schijf er uit en weer in geplaatst. Knoopcell accu er uit en vervolgens weer in. Al eerder eens problemen gehad met de aansluiting van de voeding heb ik de laptop gedemonteerd en na onderzoek weer gemonteerd. Geen probleem kunnen vinden met de voeding.

Wie heeft een idee waar ik nog kan zoeken.

Met vriendelijke groet,
deSmid.
 
Vervolg op mijn vraag. Loont het om een laptop van ongeveer 7 jaar te laten repareren of is de keuze voor een nieuwe beter. Helaas is de ervaring met repareren bij een deskundige (?) reparateur dat als het probleem niet kan worden gevonden een nieuw moederbord dan de ultieme oplossing voor veel problemen is wat later blijkt dat het probleem uiteindelijk iets softwarematig is. (eigen ervaring)

Mijn PB Easynote reanimeren of voor onderdelen verkopen?

Groet,
deSmid.
 
Ik zou een nieuwe nemen, dit zal enkele €100 euro's gaan kosten ;)
 
Ja, ik begin al een beetje aan het idee te wennen dat het gewoon de beste oplossing is om een nieuwe aan te schaffen. Alvast maar eens rondkijken of er iets met XP te verkrijgen is.

Als er nog iemand een hint kan geven voor deze oude hoor ik dat graag.
Ik laat daarom mijn vraag nog even open staan.

Groet,
deSmid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan