Packard Bell Easynote SJ51 doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

HandyMan

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Goedemorgen allemaal,

Ik heb gister een laptop die niet meer werkt van een kennis van mij gekregen met de vraag of ik hem misschien zou kunnen repareren, ik kan echter helemaal niks meer.
Als je de laptop aan zet brand alleen het powerlampje en je hoort de fan blazen, meer doet hij niet, dus geen beeld, geen geratel van de hdd, niks.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groeten,

Raymond

Hallo

Heel waarschijnlijk een veel te heet geworden laptop.

Vermoedelijk een of meerdere heatpipe radiatoren (c.p.u./g.p.u./chipset) verstopt door stof.

Controleer eens of deze inderdaad verstopt zijn.

Indien dit inderdaad zo is , en met de door u vermelde symptomen , dan is dit bevestigd.

Jammer dat je geen ouderdom vermeld ...

Peter

Hallo,

Ik heb de ouderdom niet vermeld omdat ik niet weet hoe oud de laptop is..

Maar ik heb nu de laptop open gedraaid en ik zie nu inderdaad dat de heatpipe radiator helemaal verstopt zit door het stof, dit heb ik nu verwijderd.

Is er nog een mogelijkheid om deze laptop weer te laten werken?

Hallo

Dit is nog te herstellen , maar vereist wel de nodige handigheid en het juiste materiaal.

De i.c.'s die worden gekoeld door de heatpipe's zijn verdacht , en dienen te worden gecontroleerd en eventueel gesoldeerd "reflow".

Vermoedelijk in uw geval is de motherboard chipset losgekomen v/h motherboard.

Indien je dit nog nooit gedaan hebt , niet zelf aan beginnen , maar laten uitvoeren door iemand die dit al eens heeft gedaan.

Het meeste werk is het demonteren v/d laptop tot je toegang hebt tot deze (om te kunnen solderen)

Indien je geluk hebt , is de verwijderbare bodemplaat zo groot , dat het zo al lukt.

Je kunt dit slechts 1 maal deftig doen , dus doe het meteen korrekt .

Post eventueel eens een duidelijke foto v/d onderkant v/d laptop , met bodemplaten verwijdert.

Peter

Laatst bewerkt:
Excuus voor het bouncen van dit oude topic maar de laptop van mijn vrouw ondervind hetzelfde probleem!
VDK_P wat moet er precies gesoldeerd worden als ik de volgende bovengenoemde symptomen heb?

na een HDD wissel doet de laptop helemaal niet meer ori HDD erin nog steeds dood :(
het enige is dat ik de 2 bodemplaten heb verwijderd (hdd en geheugen).
hdd vervangen voor een andere (snellere).
de radiator zit niet verstopt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan