Packard Bell Hera C 2.5" HDD.. Sas? Sata? E-Sata? PCI achtige connector...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lupus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Van onze notebook is de HD hard gecrashed, echt ganz kaputt... en nu willen wij weten wat daar in moet? Om zelf te formatteren en er opnieuw een OS op te zetten...

Mijn partner zegt dat het merk Seagate (320Gb) is... Maar ik kan dit type schijf nergens op het net vinden? Hij zegt dat de connectoren er PCI achtig uitzien en dus buiten de casing van de schijf uitsteken. In principe prik/ schuif je hem dus zo in de interface...

Notebook is van 2008/9 en draaide Vista.

Ehm..mja.. ik heb wel een foto van het hera C moederbord. (van het net)
Moment...

l.jpg

Hera C Moederbord.

Laatst bewerkt:
Handig zou kunnen zijn om de juiste type-aanduiding te vermelden van de laptop. Met Hera C is niets te vinden op de web- en ftp-site van packard bell.

Overigens krijg ik uit de foto het idee dat het om een SATA schijf moet gaan. In laptops worden doorgaans 2,5 inch harde schijven gemonteerd, dus zouden (bijv.) de volgende SATA harde schijven in aanmerking komen: link.
Wellicht heb je wat aan deze link voor een vergelijkende test.

Tijs.

Laatst bewerkt:
is gewoon sata.
ik weet niet hoelang je laptop nog mee moet gaan maar dit kan hem een leuke snelheids boost geven.(weet niet precies welke sata aansluiting. er zijn 3 verschillende versies ik heb gegokt op sata 300)

Laatst bewerkt:
Hebben inmiddels een nieuwe schijf erin zitten... maar deze wordt aangeduid als E: ???

Iets niet goed in bios?

Hangt er helemaal vanaf wat je gedaan hebt na het plaatsen van de nieuwe schijf.
Heb je daarna Windows opnieuw geïnstalleerd? En geen gebruik gemaakt van de recovery-cd's die bij de laptop geleverd waren?
Indien ja (en het is XP of ouder dat je geïnstalleerd had), dan kan het zijn dat de schijfletter van de Windows-partitie 'doorschuift' vanwege card-readers in je laptop.
Als er card-readers in een pc zitten, dan schakel ik die altijd eerst uit (stekker lostrekken) voordat ik XP installeer. Zodra Windows XP is geïnstalleerd, dan sluit ik de pc af, en schakel de card-readers weer aan (hardware). In het geval van een laptop zal je wel in de BIOS die card-readers moeten uitschakelen voor de installatie van XP.

Kijk in Schijfbeheer na wat nu de C: en D: schijf voorstellen. [Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc

We horen het wel.

Tijs.

:) Nix aan de hand... virtueel station weggegooid... LOL Drive letters worden dan opnieuw toegewezen... hebben nog wel een ander probje... maar dat in een andere thread.

Ok, zet deze deze vraag dan even op status opgelost. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan