Packard Bell MODEM doet niets

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Mijn moeder heeft een 2tal jaar gelden een Packard Bell machine gekocht, op zich voor mijn moeders eisen een leuke pc.
Na ongeveer 2 jaar was dat ding zo vervuilt dat we besloten om de herstel diskette maar eens te gebruiken.
Helaas die deed niets, er verschenen wat russiche letters op het beeld en daar hield het mee op.
Afijn, mijn eigen Winxp cd ermaar overheen en ta ta machine doet weer bijna alles.
Het modem wat bij de machine werd geleverd wordt helaas niet herkend en ik weet dus niet wat voor modem er in zit.
De Block waar hij vandaan komt ook niet.
De machine is een IMEDIA 2003/NVT en het modem ziet er als volgt, zo klein als de helft van een pci slot en het slot waar hij in zit is dus ook de helft van een pci slot.
Nog nooit gezien had ik het.
Hopelijk dat jullie mischien wel weten wat voor soort modem het is en waar ik eventuele drivers kan vinden.
Grtjs jjw

Je kan kijken op de Packard Bell site of daar een driver te downloaden is. Je kan onder Persoonlijke ondersteuning ook zoeken op serienummer.

Wat is het serienummer van de pc?
Staat op een papier wat bij de pc zat, en ook achterop de pc.

Mvg Patrick

Packard Bell

Ik zal je vertellen, ik had altijd mijn twijfels al over Packard Bell en na een bezoek van hun internet site net weet ik die twijfels nu om te zetten in waarheid.
Explore loopt gewoon vast op hun site.
uiteraard.
Maar goed, ik zal die driver downloaden en morgen proberen.
Als mensen nog meer ideeen hebben dan lees ik die graag.

grtjs jjw

Dat valt wel mee hoor, ik heb zelf ook een Packard|Bell en heb er weinig noemenswaardige problemen mee gehad.

Soms overdrijven mensen :rolleyes:

Modem

Ik heb via het serie nummer achterop pc de betreffende configuratie kunnen vinden, daarbij dus ook het interne modem en drivers.
Wel grappig, Packerd bell heeft het over een Windows home edition maar de drivers bij de bijbehorende modem zijn alleen geschikt voor Winme of 2000.
Ach, ik vond ook via het merk en type van modem op hun site een driver die voor alle platvormen geschikt zou zijn.
Lekker onduidelijk dus.

dankjulliewel.
Ik ga morgen instaleren en kijken of het werkt.

grtjs jjw

Packard Bell

Nee echt een slechte leverancier is het niet.
Ik heb veel moeite met dit soort leveranciers omdat ze qua interne en externe componeneten vaak kiezen voor de niet al te beste maar vaak wel goedkope artikelen.
Alles werkt vaak goed totdat je dus een akkevietje krijgt en dan is het vaak zoeken geblazen of soms niet meer te maken.
Dit begon ooit eens met het merk Compaq, vreselijk veel problemen mee gehad nadat ik de restore cd 1x gebruikt had, 1x teveel.
Maar goed, ik heb geen ervaring met Packard Bell, nu wel met de block, die hebben het bij nu ook wel gedaan.
Ach......het probleem is hopelijk opgelost, dat laat ik morgen wel weten.
Nogmaals dankjulliewel.
grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Nou nou

Het heeft even geduurd, vakantie, veel werken, heel veel slappe excuses om even niet te vertellen dat het allemaal gelukt is, kijk toch weer een pluspunt voor Packard Bell, een goede site voor ondersteuning, alhoewel de machine en de inliggende hardware eigenlijk niet voor WinXP was bedoed daar er bijna geen drivers voor waren.
Dankjullie wel allemaal.

het werkt weer.
grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan