Packard Bell Netbook open maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerS

Meubilair
Lid geworden
2 mrt 2009
Ik heb van iemand een netbook gekregen om er eens mee te experimenteren. Er is echter een klein probleempje. De netbook start niet op. Ik vermoed een probleem met de harde schijf. Nu wil ik deze even uit de netbook halen, maar helaas dit lukt niet.

Heeft iemand enig idee hoe de case van een Packard Bell netbook open te krijgen?

Hoi,

Ik weet niet of er nog garantie op die netbook zit .... zo ja: handjes af van dat ding, dus zéker niet openmaken. Want dan is de eigenaar zijn garantie kwijt.

Dank voor je snelle reactie.

Garantie is echter al verlopen. Dus dat is geen probleem.

Verder zou ik je willen adviseren om voordat je klakkeloos de dogma's van de fabrikanten herhaald (veelal gestoeld op amerikaans recht), je even te informeren over de situatie in nederland. Apparatuur open maken mag gewoon zonder verlies van garantie. Wil de fabrikant geen garantie verlenen, dan zal hij moeten aantonen dat de klant onzorgvuldig heeft gehandeld. Juridisch lastig terrein, ook voor de fabrikant. In zoverre heb je wel gelijk, dat het soms beter kan zijn dit soort kwesties te vermijden.

Dank voor je snelle reactie.

Garantie is echter al verlopen. Dus dat is geen probleem.

Verder zou ik je willen adviseren om voordat je klakkeloos de dogma's van de fabrikanten herhaald (veelal gestoeld op amerikaans recht), je even te informeren over de situatie in nederland. Apparatuur open maken mag gewoon zonder verlies van garantie. Wil de fabrikant geen garantie verlenen, dan zal hij moeten aantonen dat de klant onzorgvuldig heeft gehandeld. Juridisch lastig terrein, ook voor de fabrikant. In zoverre heb je wel gelijk, dat het soms beter kan zijn dit soort kwesties te vermijden.

Pfff ... blablablabla ...
Uit jou vraag maak ik op dat er niet (zoals normaliter bij een laptop) een klepje aan de onderkant zit, waarachter de harddisk. Dit betekent dus een uitvoeriger demontage en in dat geval zouden garantiezaken wel degelijk reeël zijn (of je bent gewoon een nitwit natuurlijk, waarbij 'experimenteren' in elk geval not-done zou moeten zijn).
Veel succes met 'openmaken' .... vooral ook voor de eigenaar!

Laatst bewerkt:
Het is overigens een dot NL01. Model nr. ZG5.

En nee helaas geen separaat klepje voor de HD. Voor de rest lijkt de case veel op een laptop. Lukt alleen niet deze te openen.

En tja, ik werk al jaren in de ICT. Alleen ben ik niet opgeleid in het demonteren van laptops. En zoals altijd begin ik niet gewoon maar iets te doen, maar kijk eerst goed rond. Helaas biedt PB geen enkele ondersteuning in de vorm van handleidingen of exploded views. Dus vandaar mijn vraag op dit forum.

Het is overigens een dot NL01. Model nr. ZG5.

En nee helaas geen separaat klepje voor de HD. Voor de rest lijkt de case veel op een laptop. Lukt alleen niet deze te openen.

En tja, ik werk al jaren in de ICT. Alleen ben ik niet opgeleid in het demonteren van laptops. En zoals altijd begin ik niet gewoon maar iets te doen, maar kijk eerst goed rond. Helaas biedt PB geen enkele ondersteuning in de vorm van handleidingen of exploded views. Dus vandaar mijn vraag op dit forum.

Welke is het nou precies?

Want een DOT.nl01 is een Packard Bell
Maar een ZG5 is een Acer....

Geef ook het serienummer eens dat op de sticker van de netbook staat

Het is zeer zeker een packard bell. En ergens onderop staat inderdaad ook het modelnr zg5. Dit wordt ook niet herkend op de site van PB. Serienummer wordt ook niet herkend bij de onderdelenzoeker dus of dit helpt.

Heb inmiddels het toetsenbord kunnen verwijderen. Beetje gelijk aan de gemiddelde laptop. Dus ik denk dat het wel moet lukken, tenminste als ik de toetsenbordkabel subtiel weet te verwijderen.

Dankjewel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan