Packard bell opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jowwie1986

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Beste Helpmij.nl gebruikers,

Ik zit met een ontzettend probleem. Ik ben in het bezig van een Packard Bell computer.
Gisteren wilde ik mijn PB opstarten maar kreeg ik de melding dat hij een één of ander
system32 bestand niet had en anders windows niet kon starten.

Heb vervolgens niets gedaan. Heb 's middags geprobeerd via F11 de herstelprocedure te starten. Helaas dit werkte niet. Ik kom dus totaal niet verder in Windows. Heb al meerdere malen contact gehad met de PB customerservice maar daar schiet ik niets mee op. Ook de melding van system32 krijg ik nu niet meer. Wat ik nu zie is het paarse PB scherm, kan gebruik maken van de toetsen F2 en F8 maar vervolgens zie ik een zwart scherm met een wit knipperend streepje.

Bij een PB computer is het zo dat het besturingssysteem op de C: schijf is geïnstalleerd maar ik kom daar niet meer bij. Ik kan wel in DOS komen maar ik weet niet wat ik daar vervolgens moet doen.

Tevens heb ik een bestandje van de PB website gedownload genaamd: Diagnostic tools for RAM and HDD. Als ik dit bestandje uitpak dan krijg ik een Runtime error waardoor ik dit programmatje dus niet kan toepassen.

Ik ben nu echt ten einde raad en hopelijk kunnen jullie mijn probleem oplossen. Mochten ik nog dingen toe moeten lichten die voor jullie nog niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.

P.s. Ik weet zeker dat het besturingssysteem nog intact op de C: schijf staat. En ik ben niet in het bezig van de zogenaamde Master CD's

Laatst bewerkt:
Als ik het goed lees, zeg jij bezig en moet dat bezit zijn.
Ik weet niet of er belangrijke info staat op je pc, maar gewoon repareren met installatie cd.
Kan je anders even de exacte fout geven?
mvg,
Pc

Kun je even een Windows cd lenen van iemand, wel dezelfde versie als er op de pc staat.
Dan is het meestal wel te repareren zonder nieuwe installatie!

Aanvulling

Ik wil het best proberen met een windows cd van iemand. Zou iemand mij dat dan uit willen leggen dit heb ik namelijk al geprobeerd.

Ik doe vanaf het opstarten de cd erin en geeft de melding, dat ik moet enteren voor de verdere procedure. Vervolgens krijg ik drie keuzes

- Enter voor nieuwe installatie
- R voor herstel
- Exit

Als ik kies voor de optie enter dan ga ik vervolgens door naar het volgende scherm, ik moet kiezen wel partitie ik de nieuwe installatie wil installeren. Dit doe ik vervolgens en krijg de melding dan de PC zich opnieuw opstart, vervolgens begint alles weer van voor af aan.

Bij de optie R, herstel, kom ik naar een aantal enters in het DOS menu, vervolgens weet ik dus niet wat ik moet doen.

De melding opzich kan ik niet omschrijven, ik krijg eerst het paarse scherm, vervolgens zie ik alleen een zwart knipperend streepje. Ik ben ten einde raad. Ik vermoed overigens dat deze fout er middels een trojan in is geslopen, helaas.

ik wil je eigenlijk sterk aanraden, om hem gewoon opnieuw te installeren.
Dan is die zoiezo weer zo fris als een hoentje, behalve als er dus belangrijke informatie bevindt op de C:\ schijf.;)

Aanvulling

Nou dat zou ik zelf ook heel graag willen maar het is zo, als ik eenmaal probeer te installeren dan zie ik dat de installatie bestanden kopieert en vervolgens opnieuw opstart.

Naar het opstarten begint de pc dus weer van voor af aan. Hij begint weer opnieuw aan de hele installatie, dat werkt dus niet. Vandaar dat ik dus nu ook met me handen in het haar zit.

Misschien tips waardoor dit niet meer gebeurt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan